2019. szeptember 11. | 14:37

A Frankfurti Autószalonon debütált az autonóm Audi AI: Trail Quattro Concept.

Korábban már írtam arról, hogy Frankfurtban debütál az Audi új futurisztikus, elektromos terepjárója. Az AI: TRAIL Quattro a márka koncepcióautó-családjának utolsó, negyedik tagja, amely az Aicont, a PB18-at és az AI: ME-t követi a sorban.

Nem csak a vonalai, de a neve is szokatlan: Az Audi jelrendszerében az "AI" az önvezetést jelenti, a tudatosan csupa nagybetűvel írt "TRAIL" pedig az off-road mivoltát jelöli. Továbbá a megnevezésben található Quattro jelzés az összkerék-meghajtást takarja. Ez egyesíti a komoly terepjáró képességeit és az autonóm funkciókat.

A tanulmány futurisztikus, buggy-stílusú, négyajtós, teljesen elektromos és négy, azaz kerekenként egy elektromotor hajtja. A bemutatott koncepció 4,15 méter hosszú és 2,15 méter széles. A hasmagassága 34 cm, így egy komolyabb vízátfolyáson, patakon is át tud kelni. Ezeket megspékelték hatalmas 22 colos felnikkel, melyekre 33,5 colos terepgumikat raktak.

Nagyon kíváncsi voltam a teljesítményére, amely kicsit meglepő számomra, de végülis reális lehet. Könnyű anyagok felhasználásának köszönhetően az AI: Trail Quattro csupán 1 750 kg-ot nyom, ami figyelemre méltó a négy villanymotor és a nagy lítium-ion akkumulátor súlya miatt.

Az Audi szerint a WLTP szabványnak megfelelően közúti vagy könnyű terepen 400-500 km-es hatótávval bír, ez komoly off-roadozás esetén 250 km-re csökken, mivel akkor nagyobb igénybevételnek van kitéve.

A négy villanymotor a kerekek közelében lett elhelyezve és közvetlenül hajtják őket. Így a rendszer kombinált teljesítménye 320 kW, ami 429 lóerőnek felel meg, maximális nyomatéka pedig 1 000 Nm.

Az Audi az alábbi videót töltötte fel a YouTube csatornájára, amely egy teljesen más életérzést mutat be. Kicsit még én is a jövőben éreztem magam.