Képeken az új BMW 3-as limuzin

Közzétéve:
2018-08-16, 13:54

A Nürburgringen tesztelik az új BMW 3-as modellt, ahol bár felmatricázva, de néhány gyári fotó is készült róla.

A BMW 3 hetedik generációja hamarosan sorozatgyártásba kerülhet, ám ahogy ez lenni szokott, a bajor cég először alaposan kiteszteli a friss modellt. Erre a BMW mindig a Nürburgringet használja, ami teljesen érthető, hiszen itt rendesen lehet repeszteni, a kanyargós pályán pedig a felfüggesztés, a kormánymű, a lengéscsillapítók és a fékek tökéletesen beállíthatók extrém körülmények között is.

új BMW 3

Ez persze nem annyira tartozik a nyilvánosságra, az viszont már igen, hogy a tesztről fotókat is közöltek a bajorok, ezért, ha felmatricázva is, végre láthatod a legújabb BMW 3-ast.

Szerencsére az új 3-as technikai újdonságairól is csepegtetnek a németek. Az például biztosra vehető, hogy az új modell úttartása biztosan javulni fog: a súlypont az elődmodellhez képest 10 milliméterrel lejjebb került, a nyomtáv szélesebb lett, a terhelés pedig pontosan fele-fele arányban oszlik meg az első- és a hátsó tengely között. Közben a jármű saját tömege – ugyanazon hajtáslánc és felszereltség esetén - 55 kilogrammal még csökkent is.

BMW 3-as teszt

El is kél a menetdinamikai tuning, hiszen az új BMW 3-as limuzin azt a továbbfejlesztett négyhengeres benzinmotort kapja majd meg, ami a bajorok jelenleg legerősebb négyhengeres erőforrása. Közben a környezettudatos vásárlóknak sem kell a szívükhöz kapniuk, mert az új motor hiába erősebb, a gyári adatok szerint 5 százalékkal kevesebbet eszik elődjénél, a részecskeszűrőnek köszönhetően a károsanyag-kibocsátási értéke megfelel a nagyon szigorú Euro 6d-TEMP emissziós szabványnak is.

BMW 3-as orr

Érdemes megemlíteni a 3-as sorozatba elsőként bekerülő úgynevezett rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítókat, amelyek haladás közben mindvégig figyelik az adott kerék spirálrugójának aktuális rugóútját és eszerint hangolják át karakterisztikájukat. A cég szerint a megoldás remekül korrigálja az út egyenlőtlenségeit és a lendületes kanyarvételek közben fellépő karosszéria-kilengéseket. Ez magyar viszonylatban különösen fontos, hiszen rossz útból és lendületesen vezető BMW-sekből egyaránt van idehaza bőven. És ami nagyon jó, a spéci lengéscsillapító nem extra, vagyis alapfelszereltségként elérhető.

BMW 3-as hátulról

A pluszban megrendelhető - masszívabb támasztókarokkal és stabilizátorokkal, keményebb rugókkal és kiegészítő karosszériaváz-merevítésekkel készülő - BMW M sport futómű azonban már feláras, ám ezért a vásárló - a gyártó szerint - 20 százalékkal keményebb csillapítást, 10 milliméterrel alacsonyabb hasmagasságot és 18 colos könnyűfém keréktárcsákat kap. 

Nürburgring

A BMW M sport futómű kizárólag változó áttételű sportkormánnyal együtt lesz elérhető, amely a sebességfüggő Steptronic kormányrásegítés mellett változó kormányműáttételt is kínál, speciálisan az új BMW 3-as limuzin karakteréhez hangolva. A továbbfejlesztett technológia a legkisebb kormánymozdulatokra is precízen reagál, középállásban azonban semmiféle zavaró visszajelzést nem ad. A sportkormány előnyei a hosszan elnyújtott kanyarokban és a gyors egymásutánban végrehajtott irányváltásokkor jönnek ki leginkább.

BMW 3-as lematricázva

A sportos vezethetőség fontos eleme még a hátsó tengelybe épített elektronikusan vezérelt zárófunkcióval felszerelt differenciálmű, ami a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control) együtt szabályozza kanyarodás közben a hátsó kerekek forgási sebességét. A technológia ráadásul az útviszonyok és a vezetési szituáció függvényében arra is képes, hogy fékerő közbeiktatása nélkül, előre kiszámítsa az alul- és a túlkormányzás határértékeit.

Az aktív differenciálzár folyamatos számítások alapján osztja el az erőforrásból érkező forgatónyomatékot a két hátsó kerék között, amellyel képes megelőzni a kisebb tapadási felületen dolgozó kerék megcsúszását, ám ha kell, a másodperc törtrésze alatt a kerekekre szabadíthatja az összes motorerőt. Ami jó, hiszen az ember tulajdonképpen ezért vesz M Sport futóműves BMW-t.

Forrás:

Kapcsolódó írások

2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
BMW 1-es sorozat gyári fotó
2019. március 29.
A gyártó már a hivatalos bemutató előtt kiszivárogtatott némi információt a 2019-es modellévre szóló BMW 1-es sorozatról. Feltehetőleg a célból alkalmazzák ezt a stratégiát, hogy tudassák a néppel, a fronthajtású hatchback igenis bitang lesz
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
E92 Eurofighter
2019. április 22.
Nem túlzok, ha azt állítom, az E92 Eurofighter az egyik legkompetitívebb és legjobban megépített driftautó szerte e világon