A Nürburgringen tesztelik az új BMW 3-as modellt, ahol bár felmatricázva, de néhány gyári fotó is készült róla.
A BMW 3 hetedik generációja hamarosan sorozatgyártásba kerülhet, ám ahogy ez lenni szokott, a bajor cég először alaposan kiteszteli a friss modellt. Erre a BMW mindig a Nürburgringet használja, ami teljesen érthető, hiszen itt rendesen lehet repeszteni, a kanyargós pályán pedig a felfüggesztés, a kormánymű, a lengéscsillapítók és a fékek tökéletesen beállíthatók extrém körülmények között is.
Ez persze nem annyira tartozik a nyilvánosságra, az viszont már igen, hogy a tesztről fotókat is közöltek a bajorok, ezért, ha felmatricázva is, végre láthatod a legújabb BMW 3-ast.
Szerencsére az új 3-as technikai újdonságairól is csepegtetnek a németek. Az például biztosra vehető, hogy az új modell úttartása biztosan javulni fog: a súlypont az elődmodellhez képest 10 milliméterrel lejjebb került, a nyomtáv szélesebb lett, a terhelés pedig pontosan fele-fele arányban oszlik meg az első- és a hátsó tengely között. Közben a jármű saját tömege – ugyanazon hajtáslánc és felszereltség esetén - 55 kilogrammal még csökkent is.
El is kél a menetdinamikai tuning, hiszen az új BMW 3-as limuzin azt a továbbfejlesztett négyhengeres benzinmotort kapja majd meg, ami a bajorok jelenleg legerősebb négyhengeres erőforrása. Közben a környezettudatos vásárlóknak sem kell a szívükhöz kapniuk, mert az új motor hiába erősebb, a gyári adatok szerint 5 százalékkal kevesebbet eszik elődjénél, a részecskeszűrőnek köszönhetően a károsanyag-kibocsátási értéke megfelel a nagyon szigorú Euro 6d-TEMP emissziós szabványnak is.
Érdemes megemlíteni a 3-as sorozatba elsőként bekerülő úgynevezett rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítókat, amelyek haladás közben mindvégig figyelik az adott kerék spirálrugójának aktuális rugóútját és eszerint hangolják át karakterisztikájukat. A cég szerint a megoldás remekül korrigálja az út egyenlőtlenségeit és a lendületes kanyarvételek közben fellépő karosszéria-kilengéseket. Ez magyar viszonylatban különösen fontos, hiszen rossz útból és lendületesen vezető BMW-sekből egyaránt van idehaza bőven. És ami nagyon jó, a spéci lengéscsillapító nem extra, vagyis alapfelszereltségként elérhető.
A pluszban megrendelhető - masszívabb támasztókarokkal és stabilizátorokkal, keményebb rugókkal és kiegészítő karosszériaváz-merevítésekkel készülő - BMW M sport futómű azonban már feláras, ám ezért a vásárló - a gyártó szerint - 20 százalékkal keményebb csillapítást, 10 milliméterrel alacsonyabb hasmagasságot és 18 colos könnyűfém keréktárcsákat kap.
A BMW M sport futómű kizárólag változó áttételű sportkormánnyal együtt lesz elérhető, amely a sebességfüggő Steptronic kormányrásegítés mellett változó kormányműáttételt is kínál, speciálisan az új BMW 3-as limuzin karakteréhez hangolva. A továbbfejlesztett technológia a legkisebb kormánymozdulatokra is precízen reagál, középállásban azonban semmiféle zavaró visszajelzést nem ad. A sportkormány előnyei a hosszan elnyújtott kanyarokban és a gyors egymásutánban végrehajtott irányváltásokkor jönnek ki leginkább.
A sportos vezethetőség fontos eleme még a hátsó tengelybe épített elektronikusan vezérelt zárófunkcióval felszerelt differenciálmű, ami a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control) együtt szabályozza kanyarodás közben a hátsó kerekek forgási sebességét. A technológia ráadásul az útviszonyok és a vezetési szituáció függvényében arra is képes, hogy fékerő közbeiktatása nélkül, előre kiszámítsa az alul- és a túlkormányzás határértékeit.
Az aktív differenciálzár folyamatos számítások alapján osztja el az erőforrásból érkező forgatónyomatékot a két hátsó kerék között, amellyel képes megelőzni a kisebb tapadási felületen dolgozó kerék megcsúszását, ám ha kell, a másodperc törtrésze alatt a kerekekre szabadíthatja az összes motorerőt. Ami jó, hiszen az ember tulajdonképpen ezért vesz M Sport futóműves BMW-t.
Forrás: