Az új 8-as BMW sorozatgyártása a müncheni vállalatcsoport dingolfingi gyárában kezdődött meg. A luxus Coupé tömegtermelésével együtt indul meg a bajorok modellújítási hulláma is!
A 8-as BMW első generációját már volt szerencsénk közelebbről megismerni, most, hogy már egy jó ideje lógott a levegőben az újdonsült modell eljövetele, nagy örömmel tölt el, hogy végre elkezdik újra gyártani ezt a varázslatos túrakupét. A BMW zászlóshajóját álcázva ugyan, de lencsevégre kapták Walesben, majd június 15-én bemutatkozott a 24 órás Le Mans-i versenyen is.
Július első napjaiban végre kezdetét vette a 8-as Coupé sorozatgyártása a bajorok Dingolfingban található gyárában. Az elmúlt években a BMW csoport több mint százmillió eurót fektetett be a dél-bajorországi gyár létrehozásába, hogy az új zászlóshajó tömegtermelése zökkenőmentesen menjen az intelligens gyártóeszközökkel és önvezető alkatrészellátással karöltve. A bajorok azt is elárulták, hogy az új Coupé gyártásával a luxusszegmens modellújítási folyamata is megkezdődik, nem véletlenül készül az 5-ös és a 7-es sorozattal közös gyártósoron.
A 8-as c Coupé váza és karosszériája acél, alumínium, műanyag és szénszál összetett anyaghasználatából tevődik össze. Az első és hátsó tartóelemek, a motorháztető, az első tűzfal, az ajtók és a tető alumíniumból készülnek, utóbbi kérhető lesz szénszálas erősítésű műanyagból is. Ezzel a 8-as lesz a BMW első könnyített tetejű, tömegtermelésben kínált modellje.
Az átfogó digitalizációs korszerűsítéssel megjelennek az önvezető üzemvonatok, melyek például a jármű ajtajait szállítják a felszerelési fázishoz, a gyártósor utolsó méterein pedig robotok vizsgálják a karosszéria illesztési hézagait, egyenetlenségeit. A munkások körében elterjed a viselhető számítógépek használata, sőt, úgynevezett „ritkaságriasztó” okosórát is kapnak, mely jelzi, ha nem egy alapfelszereltségű modell érkezik és ezáltal komolyabb figyelmet igényel.