2023-ban érkezik az utolsó BMW M-es széria, amiben még klasszikus benzines fog ordítani.
A belső égésű motorok gyártására vonatkozó uniós szabályozások végérvényesen megpecsételték az autógyártás egy korszakának végét. A döntésről lehetne vitatkozni, de az eletromobilizáció már túl van a hajnalán és ezt a BMW is nagyon jól tudja, még a kifejezetten teljesítmény- és vezetési élményorientált M részlegnél is.
Bár a villamosított jövőbe az M részleg a legkevésbé odaillő, hombár XM SUV-val vág bele, a belső égésű kor búcsúztatását nagyon is méltóképpen teszik. A 2023-as BMW M2-es lesz az utolsó tisztán belső égésűvel hajtott típus a palettán, erről Frank Van Meel, a BMW M részlegének vezetője beszélt a Bimmer Today-nek adott interjúban.
A vezérigazgató elmondta, az M2-es egy igazi sportautó lesz, ami a sorhatos motorral és a hátsókerékkel-meghajtással vegytisztán a vezetési élmény maximalizálására született. Természetesen a palettán már most is látható különféle elektromos rendszerek teljesen elterjednek majd el a soron következő egyéb modellekben, de az M2 még egy bánatos 48V-os hibrid rendszerrel sem lesz kibillentve a belső égésű célszerszám állapotából.
Az villamosított M szériáktól rettegők számára a G87-es M2 lesz az utolsó lehetőség elektromos rásegítéstől mentes autót venni, ráadásul a széria manuális váltóval érkezik. A gyártás az év végén indul Mexikóban.
Ha érdekelnek a klasszikus M-modellek, ne hagyd ki ezt az E34 M5-öt se!