2018. szeptember 17. | 20:49

A Mercedes A-osztály új csúcsmodellje az őszi Párizsi Autószalonon mutatkozik be.

Még mielőtt bevezetnék a 2019-ben érkező A45 AMG-t, a Mercedes egy valamivel visszafogottabb verzióval tetőzi be az A-osztály palettáját. Az A250 után az A35 AMG áll a kínálat tetejére, melyről a korábbi kémfotók után a gyártó által kiszivárogtatott részleteket hoztak nyilvánosságra.

A legutóbbi képeken a Nürburgringen szerepelt tesztelés közben, ám akkor még erősen álcázott prototípusként. A hivatalos bemutató közeledtével a Mercedes újabb fotókon mutatja meg az autó egyes részeit, ezzel fokozva a hangulatot. Az Audi S3, a Volkswagen Golf R és a BMW M140i riválisának szánt ferdehátú ugyanazt a négyhengeres motort használja, amelyet az A45-be is tesznek, természetesen kevesebb lóval.

Kevesebb alatt 304-et értek egész pontosan, mellyel a 300 lovas Golf R fölé pozicionálják az A35-öt. Ez az új A-osztály motorjának továbbfejlesztett változata átírt programozással, módosított hengerfejjel és forgattyúházzal. Mivel az A45 0-100-as gyorsulását a 4 másodperces határ alá tervezik belőni, az A35 feltehetően 4,5 másodperc körül teljesíti majd a sprintet. Ezzel olyan autókkal futna azonos időd, mint például a Porsche 718 Cayman S.

Ez lesz az AMG paletta „legolcsóbb” darabja tekintve, hogy a Mercedes gyári tuning cége ennél csak nagyobb modellekkel foglalkozik. A két csúcskivitelt könnyű lesz összekeverni, hiszen a kipufogók különbsége jelenti majd a legnagyobb eltérést az erősebbik és a gyengébbik verzió közt. Az A45 négy, míg az A35 két végen durrog majd. Mindkettőben állítható gátlók lesznek, ám érthető módon az A35-ben kevésbé lehet majd keményre hangolni a futóművet.

A 2018 elején gyártásba került A-osztály méltán nevezhető a kompakt szegmens éllovasának. A 0,25-ös légellenállási együtthatója jótékony hatással van a fogyasztásra. Technikai tartalma is elismerésre méltó, hiszen akár két darab 10,25 colos kijelző is kérhető hozzá. A vezetéstámogató rendszerekből is egy egész arzenált vonultat fel a gyártó, hiszen a kompakt Mercedes akár részlegesen önvezető módban is képes üzemelni. Az újdonságot eddig az 1,5 literes dízelmotor jelentette, ám a két AMG kivitel érkezésével sokkal több izgalomra számíthatnak a potenciális vásárlók.

Forrás: