A cikkben bemutatott rajzok azt sugallják, hogy az új modell a 812 Superfast GT elektromos utódja lehet.
A Ferrari 2025-re ígérte első, teljesen elektromos járművét, amelyről ezek az online kiszivárgott szabadalmi rajzok láthatók. A vázlatok és a kísérő adatok sorozata, amelyet az amerikai Taycan EV fórum fedezett fel, arra utal, hogy Maranello első elektromos autója úgynevezett low-riding GT lesz, amely méltó ellenfele lehet a Porsche Taycannak és a közelgő Tesla Roadsternek.
A terv alapján az elektromos GT kétüléses vagy 2+2-es elrendezésű lehet, hosszú motorháztetőt és rövid hátsó részt kaphat, hasonlóan a 812 Superfasthoz. Ezenkívül látszik az összkerék-meghajtású erőátviteli rendszer is, amelyről tudni, hogy minden kerék kap majd egy elektromotort és nyilvánvalóan képesek lesznek egymástól függetlenül is működni. Sajnos a pontos műszaki adatok és a teljesítménnyel kapcsolatos adatok továbbra sem ismertek.
A Ferrari első elektromos autója valószínűleg az új SF90-ből veszi majd át a technológiát, ebben egy 4,0 literes, ikerturbós V8-as található, amelyet elektromotorokkal párosítottak, ezek együttes teljesítménye 986 lóerő. Jelenleg ez a gyártó legerősebb közúti autója.
„Megtettük az első lépést abba az irányba, hogy a Ferrari megingathatatlan összpontosítással és magabiztossággal lépjen be az elektromos autók piacára” – mondta Ferrari vezérigazgatója, Louis Camilleri az SF90 tavalyi bemutatásakor.
2019 augusztusában a cég technológiai vezetője, Michael Leiters az Autocarnak elmondta, hogy a súly csökkentése és a nagy sebesség biztosítása minden Ferrari EV számára prioritás.
„Jelenleg a technológia nem elég érett. Nézze meg az ügyfelek igényeit: a legfontosabb dolog a megbízhatóság. Manapság probléma van a hatótávolsággal is, amely egy sportautó számára valóban probléma” – tette hozzá Michael Leiters.
Az autós világ friss híreit az Alapjárat hírműsorában találod!