2019. július 08. | 13:28

Véget ért a 26. Goodwoodi Sebességfesztivál, ahol rengeteg különlegesség bemutatkozott, köztük a De Tomaso P72.

Az olasz manufaktúra alapításának 60. évfordulóján tér vissza, ezt a rendkívül impozáns P70 újragondolt változatával a P72-vel ünnepelték meg.

Az olasz manufaktúrát Alejandro de Tomaso alapította még 1959-ben és több prototípust és versenyautót alkottak - köztük a P70-et, amelyen a Ghia stúdióval és Carrol Shelbyvel együtt dolgoztak a 60-as évek elején. A külsőért Peter Brock volt a felelős, aki többek közt a Shelby Daytona Coupé és a Corvette Stingray maradandó vonalait vázolta fel, Shelby pedig fizette volna a költségeket.

A névben szereplő betű a prototípus státuszra utal, a számok pedig egy hét literes V8-as Ford erőforrásra. Mivel összevesztek, ezért csak egy tanulmányautó készült el, amit 1965-ben a Torinói Autószalon mutattak be Ghia-De Tomaso Sport 5000 néven. 2004-ben felszámolásra került a cég, majd öt évvel később Gian Mario Rossignolo megvásárolta a De Tomaso védjegyet, és megalapította a De Tomaso Automobili SpA nevű új céget.

2012 júliusában Rossignolót letartóztatták, mivel mókolt egy kicsit pár millió euró kormányzati alappal. Végül az Apollo Automobilihez kerültek a jogok, akik felelősek a De Tomaso felélesztéséért. Így már érthető is, hogy miért örökölt meg sok technikai jellemzőt az Apollo IE, azaz Intensa Emozione modellből.

2019-ben pedig a P70 szellemiségét a P72 viszi tovább, amelyet a Goodwoodi Sebességfesztiválon mutattak be. A gömbölyded retró kialakítású autónak a műszaki adatai még rejtélyesek, csupán annyit tudni, hogy manuális váltóval szerelték fel.

A cég ígérete szerint a következő hónapokban több információval szolgálnak majd a gyártásra kész modellről. Annyi viszont biztos, hogy nem lesz olcsó ugyanis 750 000 eurós indulási árat szabtak meg, ami nem kevesebb mint 238 millió forint. A pénzen kívül még hatalmas szerencsére is szükséged van, ha szeretnél egyet, mivel összesen 72 darab készül belőle, ami hamar gazdára fog találni.