2020. március 24. | 12:49

A Volkswagen már egy ideje rebesgeti, hogy az eredeti mikrobusz elektromos változatán dolgozik.

A német cég egy évvel ezelőtt már készített egy elektromos VW Beetle-t, amelyhez az e-Up miniautóból kölcsönöztek alkatrészeket. Most pedig visszatért az eredeti, 1966-os T1 Samba mikrobusz, ráadásul elektromotorral.

Az eClassics csapata a hagyományőrzés jegyében csak eredeti Volkswagen alkatrészeket használt. Viszont az erőt most egyetlen villanymotor állítja elő, így 89 lóerőnek megfelelő kW-ot és 211 Nm nyomatékot állít elő. Ez jóval több az eredeti 43 lóerőnél és 101 Nm nyomatéknál. Az erőt egy fokozatmentes váltó továbbítja a hátsó kerekekre, csakúgy mint a belső égésű motorral ellátott ősénél. A Brake mód használatával fékezésnél erőteljesebben tölt vissza az elektromotor. A végsebességet pedig 130 km/órában maximalizálták.

A 45 kWh-s lítium-ion egységet a padlóba építették a súlypont miatt. A gyártó szerint 200 km megtételére képes egyetlen töltéssel és 40 perc alatt eléri a 80 %-os töltöttségi szintet. Az átalakítás azonban nem áll meg ennél a pontnál, a futásteljesítmény és a tömeg optimalizálása végett a gyártó új felfüggesztést is készített a mikrobusz alá, emellett a fékeket és a kormányművet is korszerűbbre cserélték.

Az eClassics 64 900 euróért, vagyis csaknem 23 millió forintért kínálja az átalakított T1-et, alvázfrissítésekkel együtt. A VW a T2-es és T3-as modellek átalakítását is vállalja. Ami a VW mikrobusz utódját illeti, ez 2022-re várható és bekerül a gyártó ID, elektromos családjába, ennek megfelelően a MEB moduláris platformjára épül.