A koronavírus ellenére nőtt a kereslet a kínai önvezető kisteherautók iránt

Közzétéve:
2020-03-11, 20:41

Végre valami pozitív hír!

Társszerző: Hajdu Balázs

A COVID-19 koronavírus Kínában, valamint szerte a világban komoly problémákat okoz számos vállalat számára. A Neolix nevű, vezető nélküli szállítmányozási szolgáltatásokkal foglalkozó cég azonban nem tartozik közéjük. A startup vállalkozás ügyfelei között megtalálható az Alibaba Group Holding, a Meituan Dianping, vagy a JD.Com neve is. Az elmúlt két hónapban több mint 200 önvezető járműre adtak le rendelést. A Neolix májusi indulása óta mindössze 125 autót gyártottak, így kijelenthető, hogy hatalmasat ugrott a kereslet.

A koronavírus miatti aggodalom a vállalatok ellátásai láncára is negatív hatással voltak. Kína önvezető technológia felé irányuló törekvései, valamint a jövő szállítmányozási megoldása most váratlan lökést kaphat. A Neolix sofőr nélküli kisteherautóinak köszönhetően csökken a fizikai kontaktus a megrendelő és beszállító között. Ez kiemelten fontos egy olyan időszakban, amikor a karantén és az utazási korlátozások komoly munkaerőhiányt okoznak.

Neolix

A Neolix gépparkja a járványidőszakban kiürült, mivel a járműveit egészségügyi ellátmány, valamint étel szállítására, illetve az utcák fertőtlenítésére használták.

„A koronavírus-járvány kitörése megugrott a kereslet járműveink iránt. Az emberek hozzáállása az önvezető szállításhoz 180 fokos fordulatot vett. Felismerték, hogy így csökkenteni lehet a kockázatokat” - mondta Ju-Enjuan a vállalat alapítója.

Törvényi akadályok

Kína egyik legismertebb milliárdosa, Jack Ma három évvel ezelőtt megjósolta, hogy egy évtizeden belül napi egymillió szállítást bonyolítanak le az országban. Az önvezető technológia alkalmazása a logisztikában fontos tapasztalatokkal szolgálhat az utasszállító járművek tekintetében. A probléma egyelőre abban rejlik, hogy a törvények tiltják az önvezető autók közúton történő alkalmazását. A járvány miatt enyhítettek a szabályokon, hiszen az utazási korlátozások miatt nincsenek annyian az utakon.

„Kína digitális kereskedelme fellendült a járványidőszakban, hiszen az emberek inkább interneten rendelték meg fogyasztási cikkeiket. Ha a trend folytatódik, akkor felgyorsulhat az önvezető szállítmányozási technológia alkalmazása. Ebből a Neolix és a hozzá hasonló vállalatok profitálhatnak” - mondta Bill Russo, az Automobility nevű tanácsadó cég vezérigazgatója.

A kínai hatóságok különböző kezdeményezésekkel kívánják finanszírozni az önvezető kisteherautók megvásárlását és működtetését. A kormány támogató intézkedése felgyorsíthatja a sofőr nélküli járművek terjedését. A Neolix vezérigazgatója szerint idén akár 1000 példányt is értékesíthetnek.

Önvezető kisteherautók

Az önvezető kisteherautók terjedése nem csak Kínában gyorsult fel. A Neolix amerikai vetélytársa, a Nuro múlt hónapban kapott engedélyt a kormánytól, hogy megkezdje a sofőr nélküli furgonok gyártását, mely kisvárosokba szállíthat élelmiszert a lakosoknak. Az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériuma szerint két éven belül az ország számos területén munkába állhatnak az önvezető áruszállítók.

Az iparágban dolgozó szakértők ennél óvatosabban fogalmaznak a közeljövővel kapcsolatban. Kínában viszonylag olcsó a munkaerő, ez pedig hátráltathatja az önvezető technológia terjedését, mivel alacsony fizetésért alkalmazhatják a sofőröket.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

2019. március 21.
Őrült találmánynak titulálta az amerikai elnök a vezető nélküli járműveket
2019. július 21.
Úgy tűnik, még egy röpke évtized várni kell az autonóm technológiára.

További hírek