2020. március 11. | 21:32

Egy kis kedvcsináló a hétvégi szezonnyitó előtt.

Társszerző: Hajdu Balázs

Nemzeti ünnepünk reggelén megkezdődik a Forma-1 2020-as idénye. A hagyományoknak megfelelően az Ausztrál Nagydíj lesz a szezon első versenye. Bahreinnel ellentétben Melbourneben beengedik a szurkolókat a nézőtérre, így ismét egy remek hangulatú versenyre lehet számítani. A következő összeállításban 5 elfeledett pillanatot láthatsz az ausztrál futam történetéből.

1. Schumachernek is lehet rossz napja

A címvédő Michael Schumacher 2005-ös szezonja elég nehézkesen indult. A változó körülmények között lezajlott időmérőn kicsúszott, majd a vasárnapi futamon Nick Heidfelddel ütközött. A hétszeres világbajnok hiába mutogatta a pályamunkásoknak, hogy tolják vissza az aszfaltra…Mindkét pilóta versenye időt előtt véget ért.

„Én úgy érzem, hogy egymás mellett voltunk, ő viszont nem hagyott elég helyet, emiatt kisodródtam a fűre”- mondta Heidfeld.

„Szerintem nem hibáztathat senki, amiért nem akartam elengedni Nicket” - értékelte az esetet Schumacher.

2. Félbeszakadt az időmérő

2013-ban valósággal leszakadt az ég az Ausztrál Nagydíj időmérőjének napján. Csak a kvalifikáció első szakaszát tudták megrendezni szombaton, melyben Felipe Massa és Esteban Gutierrez is hatalmasat bukott. A Q2-t és a Q3-at vasárnap reggel futották a versenyzők, a pole pozíciót Sebastian Vettel szerezte meg. A tavalyi szezonban a Japán Nagydíj időmérőjét kellett hasonló módon megrendezni a régióban tomboló tájfun miatt.

3. David Coulthard sportszerűsége

Az 1998-as Ausztrál Nagydíjon Mika Häkkinen kényelmes előnnyel vezetett, amikor a csapat teljes érthetetlen módon behívta őt a boxutcába. A McLaren finn pilótája ezzel elveszítette az első helyet, csapattársa David Coulthard viszont a leintés előtt elengedte csapattársát, aki így megnyerte a versenyt. DC elképesztő sportszerűségről tett tanúbizonyságot – kérdés, hogy a mai Forma-1-ben megtenné-e ezt bárki?!

„Szeretném megköszönni Davidnek, elképesztő dolgot tett. Visszaadta a jól megérdemelt győzelmemet” - nyilatkozta a kétszeres világbajnok Häkkinen a versenyt követő sajtótájékoztatón.

4. Jarno Trulli nem bírta a nyomást

2002-ben Jarno Trulli a második helyen haladt a Renault volánja mögött. Az akkor még négyszeres világbajnok Michael Schumacher elképesztő nyomás alá helyezte az olasz pilótát. Trulli nem bírta a rá nehezedő terheket, és a 8. körben elveszítette az irányítást az autó felett, majd a falnak csapódott. Valószínűleg egy korábbi balesetből származó olajfolton csúszott meg, pedig nagyon szép lett volna egy dobogós helyezés az első Renaultnál töltött versenyén…

5. Dráma az utolsó körben

A 2012-es Ausztrál Nagydíj végjátékában egy hatszereplős csata alakult ki a hetedik helyért. Nico Rosberg megelőzte Sergio Perezt, viszont a manőver közben összeszedett egy defektet, így visszaesett. Miközben Jenson Button a futamgyőzelmet ünnepelte, a két Toro Rosso kétszer is pozíciót cserélt, Kimi Räikkönen pedig az utolsóelőtti kanyarban megelőzte Perezt. Az utolsó pontszerző helyet Paul di Resta szerezte meg. Nem mindennapi befejezés a 2012-es első futamon.

Mire számítasz az idei Ausztrál Nagydíjon?

  • Címkék:
  • F1