2020. március 05. | 12:36

Mindössze 400 darabot készítenek a márka legexkluzívabb modelljéből.

A kicsi, könnyű és papíron nem túl erős sportos autókra sokan csak legyintenek manapság. Sokakat megfertőztek már az 5-600 lóerős limuzinok és hasonszőrű szabadidő-autók, amelyek a „sportos autókat” jelentik a mai világban. Pedig egy jót autózni nem csak ezekkel lehet. Sőt, az említett autókkal inkább nem lehet. Mert egyenesben ugyan hátba vág az erő, de kanyarokban vagy fékezéskor biztosan jelentkezik a 2 tonna vagy az a fölötti önsúly.

Az élményautózáshoz valójában nem kell sok minden. Kell hozzá egy könnyű, egyenletes súlyelosztású bódé, egy pörgős 200+ lóerős erőforrás, hátsókerék-hajtás, egy patent váltó, vállalható fékek és egy jó futómű. Ennyi, nincs feltétlenül szükség sok száz lóerőre! Ezen elv mentén készülnek az olyan autók, mint a Lotus Elise, a Toyota GT86 vagy éppenséggel az Alpine A110. Félreértés ne essék, jó kocsi az RS6-os Audi, de a vigyorhoz ezek a könnyű sportkocsik is bőségesen elegendőek.

A régi Alpine A110 valamikor egy francia sportkocsi volt, amelyet 1961 és 1977 között gyártottak. A kezdetek kezdetén 1,0 literes 55 lóerős motorral szerelték, de a széria végére volt hozzá 1,6-os 140 lóerős erőforrás is. Ez utóbbival akár a 210 km/h-ás sebesség is elérhető volt, ami a 70-es években igazán sportosnak számított. A Renault-Nissan aztán 2017-ben felélesztette a legendás sportkocsit. Mivé fejlődött az autó?

Az újkori Alpine A110 megőrizte az ősének vonalvezetését, felépítésének koncepcióját. Motorja egy 1,8 literes 4 hengeres, turbóval lélegeztetett 250 lóerős erőforrás, a váltója pedig egy 7 sebességes duplakuplungos szerkezet. A még sportosabb A110S-nek pedig ugyanez a motorja, de 290 lóerős változatban. Előbbi 4,5, utóbbi 4,4 másodperc alatt futja a százat, végsebességük egységesen elektronikusan korlátozott 250 km/h. Hogy tud ilyen jó lenni? Hát úgy, hogy pihekönnyű, mint az elődje. Az alapverzió 1 103, az S pedig 1 114 kg.

A kínálathoz idén csatlakozik egy különleges kiadás Légende GT néven. A modell sajátos külsővel és egyedi belsővel érkezik. Az autó háromféle fényezéssel választható, a beltérben pedig exkluzív bőrborítás és ahhoz színben tökéletesen passzoló bőröndkészlet dukál. Figyelmes részlet a sorszámozott plakett a középkonzolon, miután mindössze 400 db készül majd az autóból. Ezzel egyidejűleg az Alpine bejelentette, hogy készítenek egy Color Edition kivitelt is, amellyel az előd színkombinációit keltik életre. Minden évben másik színt.