A koncepciómodellek a legtöbb esetben a jövő formavilágába kalauzolnak bennünket. Egy kicsit át tudjuk élni azt, hogy mi vár ránk 10-20 év múlva. Most azonban a megszokottól eltérő módon a jövő koncepciójához párosul a múlt is, hiszen egy távol-keleti dizájner egy olyan formatervet alkotott, amely inkább az ‘50-es évek Lancia vagy Fiat modelljeit idézi, mint a jövő autóit. A modell a Kyocera japán elektronikai vállalat technológiai terméke.

Kyocera Moeye koncepció féloldalról

Ami igazán izgalmas, az a Moeye nevezetű autó belseje. Az első fontos dolog, hogy nincs hagyományos kormány, hiszen az önvezető autó teljes szélességében van egy hatalmas digitális műszerfal. Érintőképernyős, így ezen lehet vezérelni az egész autót. A legérdekesebb funkciója pedig, hogy akár teljesen átlátszó is tud lenni, ezáltal eltűnik az autó eleje a vezető pozíciójából nézve. Mindezt úgy, hogy még az A-oszlopokat is “kiveszik a képből”. Ezt úgy érik el, hogy az autó elejére nagy felbontású kamerákat helyeznek, így belül az autó előtti területet lehet megjeleníteni.

Kyocera Moeye koncepció autó belső tere az áttetsző képernyővel és A oszloppal

Extra funkciókat is tartalmaz, amelynek egyik része, hogy a vezetést és a felhasználói élményt hihetetlenül fejlett robotok segítik. Ilyen például a Mobisuke nevezetű segéd, ami a képernyő felett lebegve beszél az utasokhoz. Az autó világítása szintén egy egyedi fejlesztés, hiszen kivételesen optimálisan alkalmazza a LED-es világítás adta előnyöket.

Kyocera Moeye koncepció autó belső tere és a Mobisuke nevezetű digitális segéd

A japán Kyocera márka ezzel a koncepcióval valószínűleg nem éppen az autóiparba próbál majd betörni a jövőben, sokkal inkább igyekszik szemléltetni, hogy elektronikai termékeit milyen technológiai filozófia szerint kívánja fejleszteni. A legfontosabb tulajdonságok között márpedig a kényelem és a biztonság szerepel, amit a fejlett technológiai megoldások juttatnak el még magasabb szintre.