Az indiai piacra szánt Venue crossover is megkapja ezt az érdekes rendszert.
Bizonyos régiókban sokkal közkedveltebbek az automaták a manuális váltóknál (elég csak az USA-ra gondolni), idehaza is sokan választják a kényelmesebb megoldást némi felár ellenében. Az Autocar India beszámolója szerint a Hyundai-Kia egy új konstrukcióval készül az indiai piacra, hiszen a Hyundai Venue crossoverbe (és a Kia Sonetbe) egy újfajta, kuplungpedál nélküli manuális váltós rendszert szerelnek majd.
Az Intelligent Manual Transmission (iMT) névre keresztelt egység röviden összefoglalva úgy üzemel, hogy a kuplungszerkezetet egy automatizált aktuátor működteti, a sofőrnek tehát nem kell lábbal működtetnie a kuplungpedált váltáskor, hiszen nincs is ilyen pedál az autóban. A váltókar használata viszont a klasszikus manuális váltókhoz hasonlóan egy H-kiosztásban működik. Elviekben a gázról sem kell levenni a lábat akkor, amikor áttolja a sofőr a következő fokozatba a váltókart, a szerkezetbe ugyanis beépítettek egy „váltásérzékelőt”, amelynek köszönhetően működőképes a dolog. Persze ha kicsit elveszi a sofőr a gázt váltáskor, akkor puhább és kisimultabb váltási érzet érhető el. Ez tehát gyakorlatilag egy robotizált váltónak is mondható akár, ami megengedi neked, hogy kapcsolgasd a fokozatokat egy hagyományosnak mondható H-kar segítségével. Nagy előnye a hagyományos automatákhoz képest az olcsóbb ára.
Szerinted van értelme ennek a megoldásnak, vagy te inkább maradnál a hagyományos kéziváltónál? Írd meg kommentben!