Kuplungpedál nélküli manuális váltóval rukkolt elő a Hyundai-Kia

Közzétéve:
2020-07-06, 14:50

Az indiai piacra szánt Venue crossover is megkapja ezt az érdekes rendszert.

Bizonyos régiókban sokkal közkedveltebbek az automaták a manuális váltóknál (elég csak az USA-ra gondolni), idehaza is sokan választják a kényelmesebb megoldást némi felár ellenében. Az Autocar India beszámolója szerint a Hyundai-Kia egy új konstrukcióval készül az indiai piacra, hiszen a Hyundai Venue crossoverbe (és a Kia Sonetbe) egy újfajta, kuplungpedál nélküli manuális váltós rendszert szerelnek majd.

2020-as Hyundai Venue elölről

Az Intelligent Manual Transmission (iMT) névre keresztelt egység röviden összefoglalva úgy üzemel, hogy a kuplungszerkezetet egy automatizált aktuátor működteti, a sofőrnek tehát nem kell lábbal működtetnie a kuplungpedált váltáskor, hiszen nincs is ilyen pedál az autóban. A váltókar használata viszont a klasszikus manuális váltókhoz hasonlóan egy H-kiosztásban működik. Elviekben a gázról sem kell levenni a lábat akkor, amikor áttolja a sofőr a következő fokozatba a váltókart, a szerkezetbe ugyanis beépítettek egy „váltásérzékelőt”, amelynek köszönhetően működőképes a dolog. Persze ha kicsit elveszi a sofőr a gázt váltáskor, akkor puhább és kisimultabb váltási érzet érhető el. Ez tehát gyakorlatilag egy robotizált váltónak is mondható akár, ami megengedi neked, hogy kapcsolgasd a fokozatokat egy hagyományosnak mondható H-kar segítségével. Nagy előnye a hagyományos automatákhoz képest az olcsóbb ára.

2020-as Hyundai Venue hátulról

Szerinted van értelme ennek a megoldásnak, vagy te inkább maradnál a hagyományos kéziváltónál? Írd meg kommentben!

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Michelisz Norbert összetört versenyautója oldalról
2019. november 15.
A magyar pilóta autója csúnyán összetört a második időmérőn.
2021-es Hyundai i20 N kémfotó elölről
2020. március 27.
A Hyundai 2021-es modelljét versenypályás teszten kapták lencsevégre.

További hírek