Egyre kevesebb gyártó lát potenciált a nagyobb méretű szedánokban és kombikban, csak az SUV modellek tarolnak mindenfelé.
Volt olyan időszak az autógyártás történetében, amikor nem volt ilyen sokfajta karosszériatípus. A legtöbb gyártó ferdehátút, kombit és szedánt készített, a komolyabb technikával rendelkezők esetleg terepjárót vagy kupét, sportautót kínáltak.
Mostanra már csak a hobbiterepjárók közt is számos kategória van: kis crossover, közepes crossover, SUV, oriás-SUV, és akkor ezeknek kupé változatait még nem is említettük. Egy másik tendencia, hogy a klasszikus szedánok és kombik kezdenek teljesen eltűnni a piacról, főleg a középkategóriában.
A Ford Mondeo, a Renault Talisman és a Volkswagen Passat szedánja sincs már köztünk, elektromos modellekkel váltják fel ezeket, sokszor más bódéra téve rá a jól csengő típusnevet. A megfizethetőbb árú szedánokból és kombikból azonban egyre kevesebb van.
Ebben a szegmensben lát azonban még mindig nagy potenciált a Dacia, amely jelenleg szintén nem kínál klasszikus kombit vagy szedánt (amennyiben a Joggert nem tekintjük kombinak). Ezen pedig hamarosan változtatni fognak a jelenlegi tervek szerint.
A C-Neo névre keresztelt típus elvileg 2026-ban mutatkozik majd be, és nem lesz belőle tisztán elektromos kivitel. 48V-os hibrid rendszert vagy gázos hajtást kínálnak majd a modellhez, amely vélhetően kombis jegyekkel ellátott autó lesz.
Ráadásul a szintén szűkülő kompakt autók piacára is szánnak egy új modellt, amely kisebb lesz a Dusternél, de a Sanderónál kicsit nagyobbnak ígérkezik. Nagy kérdés, hogy jó irány lesz-e ez, vagy inkább az árral kellene haladniuk nekik is?