A plug-in hajtáslánccal szerelt hobbiterepjáró az első konnektoros hibrid a kínálatban.
Bemutatta a Mazda a teljesen új CX-60 SUV-t, amelyet a CX-5 fölé pozícionáltak. Ez a márka első plug-in hibrid modellje, amelynek i-Active AWD összkerékhajtásban a villanymotor is részt vesz. A PHEV hajtásban egy 190 lovas, 2,5 literes szívómotor és egy 100 kilowattos elektromotor vesz részt. Az e-Skyactive rendszer összteljesítménye valamivel több mint 320 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 500 Nm.
A 0-100-as sprinthez 5,8 másodpercre van szüksége, plug-in hibrid üzemmódban pedig 200 km/órára korlátozzák a végsebességét. Amikor csak a villanymotor hajt, akkor legfeljebb 140 km/órával lehet közlekedni az CX-60-nal. Az autóban egy 17,8 kWh kapacitású akkumulátor dolgozik, amely a WLTP mérési ciklus szerint 63 kilométeres tisztán elektromos hatótávot tesz lehetővé.
A teljesen új padlólemezre épülő CX-60 egyébként 4754 mm hosszú, 1890 mm széles és 1670 mm magas, a tengelytávja pedig 2870 mm. A PHEV modell menetkész tömege egyébként 2070 kg. A modell hosszú gépteteje alá sorhatos benzines és dízelek is érkeznek majd a jelenlegi négyhengeres mellett. A futómű hátul oldalanként ötlengőkaros, képes a hátsókerékkormányzásra, elöl pedig dupla keresztlengőkaros megoldást alkalmaztak.
A márkaarculatba kiválóan illeszkedő modell beltere is teljesen új, a csomagtér alapból 477 literes, a padló alatti rekeszt is beleszámolva pedig 571 literrel lehet gazdálkodni. A hátsó sor 40-20-40 arányban ledönthető, a juharfa és króm betétek pedig különlegessé teszik a kabint, ahogy a japán textilek alkalmazása is. A műszerfal helyén egy 31 centis digitális kijelző dolgozik, a központi kijelző mérete szintén ekkora. Természetesen head-up display is van a fedélzeten.
A ma elvárható biztonsági asszisztensekkel is ellátták a modellt, van többek közt 360 fokos kamera és álló helyzetig fékező távolságtartó tempomat is. A modell hazai indulóára 17 millió forint körül alakul, később pedig egy még nagyobb, CX-80 névre keresztelt SUV-t is bemutat a Mazda.
Mazda