Lejegelték a Hyundai Santa Fe-t

Közzétéve:
2020-01-08, 15:52

A Hyundai és Patrick Bergel vállalkozása, hogy egy szériagyártású országúti járművel szelik át az Antarktiszt, kicsit sem veszélytelen.

Egy szalonautó a jégen nem szokványos látvány. A Hyundai csapata és Gísli Jónsson, a 21. század egyik legtapasztaltabb antarktiszi felfedezője készítette fel a Santa Fe modellt. Jónsson az eltelt 5 évben a déli sark felfedezésével foglalatoskodott. Az autógyártó kereste meg azzal, hogy lenne-e kedve egy közönséges utcai autó vezetéséhez a zord, jeges vidéken, először azt válaszolta, hogy ez lehetetlen.

„Akik már rengeteg tapasztalatot szereztek az Antarktiszon, tudják, mit tesz ez a kontinens a gépekkel: gyakorlatilag minden tönkremegy. Az emberek rengeteg műszaki problémával küzdenek errefelé a járműveikkel. Még a nagy gépek is tönkremennek és szétesnek, a sítalpak leesnek, a hernyótalpak eltörnek, a sebességváltók elromlanak. Ez volt az első alkalom, amikor valaki megkísérelte a teljes földrészt átszelni, ráadásul oda-vissza. A Déli-sarkra és a McMurdo bázisállomásra kiépített útvonalak vezetnek, de még soha nem kíséreltek meg személyautóval egy kicsit is hasonlót véghez vinni ahhoz, mint amit mi terveztünk” - mondta a csapat vezetője, Gísli Jónsson.

Gísli Jónsson szelfije az Antarktiszon

A Hyundai rengeteg átalakítást végzett az autón ,annak érdekében, hogy megbirkózzon a barázdált, szaggatott jeges tereppel. Ennek érdekében kapott egy nagyteherbírású és alacsony nyomású gumiabroncs szettet. Emellett megemelték a gépkocsi karosszériáját, új felfüggesztéssel és kiegészítő alváz kerettel is ellátták, míg a sebességváltót magába a kerékagyba helyezték el, hogy meg tudjon birkózni a különféle rá ható erőkkel, és hogy ugyanolyan sebességgel való haladás mellett is lassabban forogjon.

Jégcsapok lógnak a Santa Fe hátulján

„A motor, a vezérlés, a sebességváltó, az első differenciálmű és kardántengely mind teljesen szabványosak voltak. Az üzemanyagtartály űrtartalmát 230 literre növeltük és repülőgépbenzinnel (Jet A-1) töltöttük meg, illetve egy motor előmelegítő berendezést építettünk be a rendkívüli hideg ellen” - említette az expedíció első embere.

„Ez egy valódi expedíció, olyan kihívással, amit azelőtt még soha senkinek sem sikerült teljesítenie. Úgyhogy elég gyorsan döntöttem el, hogy vállalom. Megragadtam az alkalmat, hogy magamnak is bizonyítsak.”  - tette hozzá

A társaságnak összesen 30 napot kellett kibírnia a -28 °C-os hőmérsékleten, úgy, hogy napi 20 órát vezettek a rengeteg veszélyt rejtő vidéken, ahol rengeteg szakadék és a tejköd jelentette a legnagyobb kihívást. Végül azonban a rekordot döntő Santa Fe megérkezett, vissza az alapállomásra: a küldetést teljesítette.

A Hyundai Santa Fe Shackleton oldalról fotózva a tábor mellett

„Nagyon jó volt a csapat, egy csomó remek emberrel, és az expedíció is kiválóan elő volt készítve. Így kell ezt csinálni és akkor minden veszély elhárítható. A leghosszabb megállás, amit javítás miatt kellett tennünk 45 percet vett igénybe pedig csak egy meglazult csavarról volt szó! Rengetegen gondolták úgy, hogy ez nem fog sikerülni, és amikor megjöttünk, csak rázogatták a kezünket és alig hitték el, hogy tényleg megcsináltuk! - vallja be Jónsson.

Forrás:

További autós hírek

A Pofátlan(tan)ítás egy extra epizódjaként tette közzé a baleset-megelőzés Facebook oldala ezt a videót. Sajnos mi is posztoltunk a napokban…

Egyszerűen azt tapasztaljuk, hogy nagyon sokan nem az útviszonyoknak megfelelően vezetnek. Nem, valóban nem esik a hó, de a napok…

Több levelet kaptunk a témában az utóbbi időben, ezért tegyük tisztába azt, hogy miért nem kapsz büntetőpontot a kiszabott bírság…

Ismerős kép lehet sokatoknak, ahogy az asszony bringáját viszitek haza a vasútállomásról vidéken… 🙂 A videón látható szituáció is hasonló…

Venczel János versenyző nyilvános posztjára bukkantunk a Facebookon és megdöbbentünk a meglehetősen precíz, aljas tolvajtempón. Írja: “Kedves Ismerőseim!! 300.000 Ft…

Kapcsolódó írások

A Samsung önvezető autót fog tesztelni
2017. május 04.
A koreai infrastruktúráért és közlekedésért felelős minisztérium engedélyt adott a Samsungnak, hogy elkezdhesse az önvezető autó rendszerét tesztelni
Ez a sikk: Hyundai Kona 1.0 T-GDI – Teszt + Videó!
2018. szeptember 15.
A Hyundai Kona üde színfoltja a kompakt SUV szegmensnek: az tény, hogy megjelenése viszi a prímet, a belső már kevésbé látványos, azonban az 1.0 literes turbómotor ideális választás lehet a többnyire városban közlekedők számára
Check Engine lámpa
2018. december 19.
Egy friss felmérésből kiderült, melyek a legkevésbé problémás autók
2019 Hyundai Elevate tanulmányautó, vörös, mentőautó minta, oldalnézet, jobbról
2019. január 04.
A Hyundai elkészítette egy gurulni, járni tudó tanulmányautó terveit, ami nagy valószínűséggel az év legbizarrabb koncepcióautója lesz