2021. március 17. | 15:14

A merész formatervezésű Aygo X Prologue ízelítőt ad a japán márka városi minikkel kapcsolatos elképzeléseiről.

Nagyjából két héttel ezelőtt érkezett a hír, mely szerint a Toyota továbbra is kitart a benzines városi kisautók mellett annak ellenére, hogy ez a szegmens napjainkban eléggé haldoklik. Akkor még nem lehetett pontosan tudni, milyen irányba indulnak el a tervezők. Most azonban lehull a lepel a Toyota Aygo X Prologue nevű koncepcióautóról, mely ízelítőt ad a japán gyártó jövőbeli elképzeléseiről.

A kifutóban lévő modellel ellentétben az új Aygo nem a Peugeot-val és a Citroennel közös munka, hanem teljes mértékben a Toyota műve lesz. A francia gyártók nem tervezik a Peugeot 108 és a Citroen C1 gyártásának folytatását, hiszen ők kilépnek a városi minik.

A koncepcióautóval kapcsolatban első ránézésre a hatalmas kerekek és masszív sárvédők szúrnak szemet. A harmadik generációs Aygo ezáltal úgy néz ki, mint a világ legkisebb crossovere. A nyomásra kiugró kilincseket és a viszonylag kisméretű oldalsó tükröket viszont ne keresd majd a sorozatgyártásba kerülő modellen, hiszen ezek nagy eséllyel nem jutnak el abba a fázisba. Ha már a visszapillantók szóba kerültek, a tükrökben beépített „akciókamerák” találhatók, melyek a Toyota szerint „tökéletesen megörökítik és megosztják a felfedezés pillanatait”. Az autó hátulján egy kerékpártartó-szerkezetet is használatba lehet venni, mely még jobban kiemeli a jármű kalandkedvelő természetét. Az apró méret ellenére az új Aygo még tetőcsomagtartóval is rendelkezik, így hosszabb kirándulásra is alkalmas lehet.

A belső kialakítást egyelőre homály fedi, ahogy a műszaki tulajdonságokat is hétpecsétes titokként őrizik a Toyotánál. Annyit lehet tudni, hogy a harmadik generációs Aygo az európai piacra készül, ahol háromhengeres benzinmotorral lesz majd elérhető. A sorozatgyártásba kerülő modell bemutatására várhatóan az év végén, vagy 2022 elején kerülhet sor.

A Toyota Europe élén április 1-jén bemutatkozik az új vezérigazgató, Matthew Harrison, akinek feladata a japán márka alternatív meghajtású kínálatának további erősítése lesz.