A 2021-ben érkező Lamborghini Huracánban már nem egy V10-es visít majd.
Korábban több olyan cikket is írtam, ahol például a Ferrari azt taglalta, hogy nem akarják elengedni a V12 kezét, de a trendek és a technológia a felé halad, hogy egyre kevesebb létjogosultságuk van ezeknek az erőforrásoknak. Ennek lehet örülni is meg nem is. Én például nem örülök neki, mivel a V10-es vagy a V12-es blokkoknak van egy jellegzetes, földöntúli duruzsolása, amely semmihez sem fogható. Viszont az is igaz, hogy aki nem fejlődik, az lemarad.
A Lamborghininél is elindult valami, ugyanis a legújabb modelljükbe, az Urusba már egy ikerturbós V8-as került a nagyobb blokk helyett. Ez persze nem jelenti azt, hogy teljesen kivezetnék az egyáltalán nem környezetkímélő tízhengerest, csupán az ésszerűség oltárán adózik a gyártó.
Korábban az olaszok megerősítették, hogy a 2021-ben érkező Aventador kasztnijában egy V12-es lapul majd, viszont nem kizárt, hogy egy hibrid rendszerrel kiegészítve. A Huracán és a V10 esetében már ez a helyzet.
Az Automobile Magazin egyik munkatársa beszélgetett a Lamborghini technikai részlegének vezetőjével, Maurizio Reggianival, aki nem nagyon akart a hosszútávú tervekről beszélni - mondjuk úgy nehéz, ha nincsenek.
"A V10-es erőforrás jelenleg meghatározó eleme a márkának, viszont stratégiai szempontból egyre kevésbé fontos. Nem is olyan régen került forgalomba egy V8-assal ellátott modell, így személy szerint én nem élném meg kudarcként vagy problémaként, ha az új Huracánban is egy hasonló technika kerülne" - mondta Maurizio Reggiani.
A lehetséges alternatívák nem kerültek szóba a beszélgetés során, de szerintem van ötletük rá. Egy hibrid V8-as vagy ne adj Isten egy V6-os könnyen kiválthatja a tízhengerest.
Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat hírműsorát: