A Ferrari nem tervezi elengedni a V12-es erőforrást

Közzétéve:
2019-03-18, 13:43

A Ferrari azon gyártók közé tartozik, akik a lehető legtovább akarnak távol maradni az éppen aktuális trendektől

A Ferrari LaFerrari V12-es erőforrását elektromos hajtással egészítették ki, de a KERS inkább csak teljesítménykiegészítésre volt alkalmas. A technikai igazgató szerint ez csak egy kitérő volt és nem szándékoznak ebből az egységből hibridet készíteni, mert nem lenne értelme.

Ezt a megoldást tovább gondolták és meg nem erősített források szerint az első félévben debütál majd egy hibrid hajtáslánccal szerelt szuperautó, amely pusztán elektromosan is képes lesz megtenni néhány kilométert. Szükséges és időszerű lépés lenne, hogy csökkentsék a károsanyag kibocsátást.

Idén összesen öt új modellt akarnak bemutatni. Ebből az elsőt volt szerencsém a Genfi Autószalonon élőben látni, az F8 Tributo névre keresztelt V8-as, ikerturbós erőforrással szerelt középmotoros újdonságot. A 488 GTB utódja a legerősebb középmotoros modell lett és lehet, hogy egy korszak utolsó darabja.

Ferrari F8 Tributo a Genfi Autószalonon oldalról fotózva

A következő öt évben összesen 15 új autót terveznek bemutatni, mielőtt előrukkolnának a SUV modellel 2022-ben. Így felkerülhetnek a palettára a V6-os és V8-as hibrid erőforrások is. Sajnos az egyre inkább szigorodó károsanyag-kibocsátási szabályozások alól, még a maranellói óriás sem bújhat ki.

Ferrari GTC4 Lusso

„Ha maximalizálni szeretnénk az elektromos hajtás előnyeit, akkor muszáj csökkenteni a méretet, különben nincs sok értelme”

Mondta a Top Gearnek Michael Leiters, a gyártó technikai igazgatója, majd folytatta:

„A szívó V12-es motor nem épp egy kis méretű egység, s így nem látom értelmét hibridként. Természetesen harcolni fogunk a V12-esért. Mindent megteszünk, hogy kínálatunkban tartsuk, hisz ez a cégünk egyik alappillére."

Ferrari 812 Superfast hátulról

Jelenleg két modell található a kínálatban, amelyekben a 6.5 literes V12-es benzines erőforrás dolgozik. Ezek pedig a GTC4 Lusso és a 812 Superfast. Az egység életben tartása komoly presztízskérdés a gyártónak, hiszen a legjobb és mára már legendássá vált modelljeik többségében ez a motor dolgozott. A hangja semmihez nem fogható, ha egy igazi benzinvérű meghallja, egyből feláll a szőr a karján. Sajnos a már említett korlátozások miatt az erőforrás napjai talán már megvannak számlálva.

Forrás:

További autós hírek

Kb 1 órája súlyos, kamiont érintő baleset történt az M0-áson, az M7 felől, az M5 irányába, Diósd előtt. Aki teheti…

Rosszul lett egy sofőr Floridában, az irányítás nélkül maradt Toyota hatalmasat repült. – szúrta ki a videót az origo. A…

Olvasónk, Csaba írt nekünk egy esetről, ami még november közepén történt az M0-ás autóút jobb pályáján, a 60-as km. után.…

A telegraph írt róla, hogy angliai farmerek vetették fel az ötletet, mivel a földjeik közelében lévő gyorséttermek szemete valósággal elárasztja…

Napjainkban a leggyakrabban felmerülő téma az autózásban az elektromos autózás. Előnyei és hátrányai egyarán vannak, mert tény, hogy egyelőre még…

Kapcsolódó írások

A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
A Ferrari Tipo 044/1 erőforrás
2019. augusztus 27.
Az eBayen vehetsz magadnak egyet, igaz megkérik az árát, ami nem meglepő.
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.