2019. március 18. | 14:43

A Ferrari azon gyártók közé tartozik, akik a lehető legtovább akarnak távol maradni az éppen aktuális trendektől

A Ferrari LaFerrari V12-es erőforrását elektromos hajtással egészítették ki, de a KERS inkább csak teljesítménykiegészítésre volt alkalmas. A technikai igazgató szerint ez csak egy kitérő volt és nem szándékoznak ebből az egységből hibridet készíteni, mert nem lenne értelme.

Ezt a megoldást tovább gondolták és meg nem erősített források szerint az első félévben debütál majd egy hibrid hajtáslánccal szerelt szuperautó, amely pusztán elektromosan is képes lesz megtenni néhány kilométert. Szükséges és időszerű lépés lenne, hogy csökkentsék a károsanyag kibocsátást.

Idén összesen öt új modellt akarnak bemutatni. Ebből az elsőt volt szerencsém a Genfi Autószalonon élőben látni, az F8 Tributo névre keresztelt V8-as, ikerturbós erőforrással szerelt középmotoros újdonságot. A 488 GTB utódja a legerősebb középmotoros modell lett és lehet, hogy egy korszak utolsó darabja.

A következő öt évben összesen 15 új autót terveznek bemutatni, mielőtt előrukkolnának a SUV modellel 2022-ben. Így felkerülhetnek a palettára a V6-os és V8-as hibrid erőforrások is. Sajnos az egyre inkább szigorodó károsanyag-kibocsátási szabályozások alól, még a maranellói óriás sem bújhat ki.

„Ha maximalizálni szeretnénk az elektromos hajtás előnyeit, akkor muszáj csökkenteni a méretet, különben nincs sok értelme”

Mondta a Top Gearnek Michael Leiters, a gyártó technikai igazgatója, majd folytatta:

„A szívó V12-es motor nem épp egy kis méretű egység, s így nem látom értelmét hibridként. Természetesen harcolni fogunk a V12-esért. Mindent megteszünk, hogy kínálatunkban tartsuk, hisz ez a cégünk egyik alappillére."

Jelenleg két modell található a kínálatban, amelyekben a 6.5 literes V12-es benzines erőforrás dolgozik. Ezek pedig a GTC4 Lusso és a 812 Superfast. Az egység életben tartása komoly presztízskérdés a gyártónak, hiszen a legjobb és mára már legendássá vált modelljeik többségében ez a motor dolgozott. A hangja semmihez nem fogható, ha egy igazi benzinvérű meghallja, egyből feláll a szőr a karján. Sajnos a már említett korlátozások miatt az erőforrás napjai talán már megvannak számlálva.