Komoly lépésre szánták el magukat, lezárnak egy korszakot a történelmükben.
1959 volt az az év, amikor a Maserati 5000GT színre lépett. Ez volt a márka első V8-as motorral szerelt modellje, azóta pedig számtalan sportautójuk kapott nyolchengeres blokkot.
Idén azonban lejár egy hosszabb távú megállapodásuk a Ferrarival, így a 3,8 literes, V8-as motor is a végéhez közeledik, amelyet olyan modellekbe szerelnek most, mint a Ghibli Trofeo vagy a Levante Trofeo SUV.
Két új kiadást mutatnak be a 2023-as Goodwood Festival of Speed eseményen a nyár közepén, amelyekkel búcsúztatják a V8-as motort a palettáról. A Ghibli 334 Ultima és a Levante V8 Ultima különkiadások lesznek az utolsók, amikbe ez a blok bekerül, természetesen a Trofeo verziókon alapulva.
Helyette a V6-os, duplaturbós motor jön, amit maguk fejlesztettek. A 3,0 literest az MC20-ba, a Grecaléba és a Gran Turismo modellbe is beteszik. Az MC20-ban 630 lóerőt és 730 Nm nyomatékot produkál.
Elindultak tehát a downsizing útján, azonban ez sem lesz hosszabb távon fenntartható a számukra. A környezetvédelmi előírások és az EU egyéb szabályozásai miatt drasztikusan át fogják alakítani a palettát.
A jövő azonban egyértelműen elektromos a Maserati számára (is), 2025-re minden modelljük elérhető lesz a tervek szerint elektromos kivitelben is, az évtized végére pedig csak villanyos hajtással terveznek.
Beállnak tehát ők is a sorba a fennmaradás érdekében, megfogadták az Én a vizilovakkal vagyok című film bölcs mondatát: