2020. április 14. | 11:41

A sportkocsikat gyártó vállalat azt szeretné bizonyítani, hogy a jövőben nem csak az elektromos autóknak van helyük.

A McLaren egy olyan koncepcióautó megalkotásán fáradozik, amely laboratóriumban kifejlesztett, szintetikus üzemanyaggal működik. A kész járművel a gyakorlatban szeretnék bizonyítani, hogy a megoldásuk működőképes, és a jövő egyik ígéretes technológiája lehet. A vállalat vezetője szerint az újfajta motor olyan alacsony károsanyag-kibocsátást fog produkálni, hogy felveheti a versenyt az elektromos autókkal.

Ugyanis az elektromos autók működtetése sem teljesen tiszta, mert a megtermelt áram messze nem csak megújuló forrásokból származik, legalábbis egyelőre nem. Ma egy átlagos belsőégésű motorral szerelt autó kilométerenként 120-130g szén-dioxidot bocsát ki, míg egy villanyautó szén-dioxid lábnyoma körülbelül 60-70 gramm. Tehát az elektromos autók esetében nagyjából a hagyományos autók károsanyag-kibocsátásának a felével lehet számolni (ha kizárólag a CO2-t vesszük számításba).

Ez idővel persze javulhat, ha az áramtermelésben nagyobb szerepet kapnak a zöld források, de addig is bőven van létjogosultsága a belsőégésű motoroknak, főleg, ha azok minden eddiginél kevesebb szennyezőanyagot juttatnak a levegőbe. A brit sportautógyártó vezetője, Jens Ludmann szerint a  technológia amin dolgoznak reális alternatívája lehet a manapság oly divatos és gyorsan fejlődő elektromos hajtásnak, de semmiképpen nem annak helyettesítésére szánják, csak szeretnék bemutatni, hogy a jövő hajtása nem kizárólag a villany lehet.

A megoldás további előnyei, hogy a meglévő motorokon csak minimális módosításokat kell elvégezni ahhoz, hogy képesek legyenek a McLaren által kifejlesztett üzemanyaggal működni, továbbá a jól megszokott tankolás sokkal gyorsabb és praktikusabb, mint a villanyautók lassú töltése. Hozzá kell tenni ugyanakkor, hogy a fejlesztések még javában zajlanak, a kész termék megszületésére és vele együtt a pontos károsanyag-kibocsátási adatokra még várni kell.