2023. június 26. | 13:32

Négy év sem telt el a legutóbbi logófrissítés óta az Opelnél, most megint modernizáltak. Ekkora a baj?

Még 2020 végén történt, hogy az Opel modernizálta a legendás Blitz emblémát. Akkor eléggé meghökkenve álltunk a dolog előtt, mert alig lehetett észrevenni, mit is módosítottak rajta.

Akkor kicsit vékonyabb lett az embléma, a betűtípuson és a háttérszínen változtattak. Most pedig újfent frissít a német márka, ezúttal azonban sokkal markánsabban.

A logó- és teljes arculatváltás nem feltétlenül azt szokta jelezni, hogy egy vállalatnak rendben megy a sora. Általában akkor nyúlnak ehhez az eszközhöz, ha egy kisebb vagy nagyobb gödörből szeretnék kirángatni magukat.

Az Opel helyzete egyébként nem jó, de nem is tragikus a piacon. Amióta a Stellantis kötelékébe tartozik, stabilizálódott a helyzetük. Igaz nincs benne a top 10 autómárkába az Opel a magyarországi személyautó-eladásokat illetően, de a piaci részesedésük nem csökkent az elmúlt években.

A márka egyébként 2028-ra nyíltan csak tisztán elektromos modelleket szeretne kínálni, ezt reprezentálva történt most a logófrissítés. És ha már villanyosítás, a Blitz embléma sosem volt talán aktuálisabb, mint amennyire az elkövetkezendő időszakban az lesz.

Ehhez mérten egy világos, szinte áttetsző logót mutattak be, amely jól illeszkedik az Opel Vizor márkaarculaatba.

A 'Blitz' a Bold and Pure (Erőteljes és Letisztult) filozófiánk ikonja. A markáns és magabiztos új 'Blitz', metszi az őt körül ölelő gyűrűt, az ikonikus emblémánknak progresszív, modern megjelenést kölcsönözve. Büszkén helyezkedik el az iránytűnk (Compass) középpontjában, ez a legfontosabb grafikai tervezési alapelvünk. Az iránytű az elülső, hátsó és belső dizájnelemek gerincét alkotja" - mondta Mark Adams, a formatervezési alelnök.

Az első szériaautó várhatóan 2024-ben kapja majd meg az új emblémát. Maga az embléma már az idei IAA Mobility kiállításon is bemutatkozik, csak épp nem szériaautón.

Opel

Opel