2020. október 07. | 11:47

Emellett a belső égésű motoros hajtásláncokat is drasztikusan csökkenteni fogják.

Mint ahogy az autóipari szereplők többségénél, úgy a Mercedesnél is nagy dilemma, hogy mikor kezdjenek el hangsúlyosabb módon is ráállni az elektromos szegmens erőteljesebb építésére. A jelenlegi helyzetben ugyanis a cél mindenki számára a költségek csökkentése és a kereslet-kínálat optimalizálása. Ami a keresletet illeti, egyértelmű tendencia, hogy a Mercedes ügyfeleinek körében drámai módon csökkenni kezdett a kézi sebességváltós autók iránti érdeklődés és vásárlási kedv. Ezek alapján a német márka inkább arra állna rá, hogy a kutatás-fejlesztés biztosan olyan területeken legyen erős, amely hosszabb távon is költséghatékony.

Az új költségcsökkentési stratégia általános célja, hogy 2019-hez képest 2025-re 20 százalékkal csökkentsék az állandó költségeket. De ugyanilyen mértékű csökkentést szeretnének elérni a kutatás-fejlesztés kiadásaival kapcsolatban.

„A bonyolultság növeli a költségeket, ezért csökkenteni fogjuk a jövőbeni termékeink palettáját, így csökken majd a belső égésű motorok száma, és megszüntetjük a kézi sebességváltókat” – mondta Markus Schäfer, a Mercedes-Benz kutatás-fejlesztési igazgatója.

A Mercedes még nem közölt konkrét ütemtervet a manuális váltók leépítésére, sem arról nem beszélt konkrétan, hogy mely ICE erőforrások fognak lekerülni a kínálatról, azt azonban már biztosan tudjuk, hogy ezek a törekvések nagyon erősek a vezetőségben, és úgy általánosságban az autóipar is ebbe az irányba tendál. A kérdés már csak az, hogy mikor valósul meg a teljes átállás a belső égésű motorokról a hibrid és tisztán elektromos rendszerekre.

Amennyiben megnéznél egy bemutatót egy klasszikus, manuális váltóval szerelt Mercedes modellről, tekintsd meg ezt a videót. Amennyiben nem indulna el, ezen a linken éred el.