Drasztikus költségcsökkentésre készül a Mercedes vezérigazgatója

Közzétéve:
2019-11-11, 23:03

1100 vezetőségi tagot küldhetnek el, valamint befagyaszthatják a fizetéseket a német autógyárnál.

Társszerző: Hajdu Balázs

Az autóipar stagnálása, a visszahívások, illetve az illegális dízelmotor szoftver miatt kapott büntetések miatt is fájhat a Mercedes vezetőinek feje. A német gyáróriásnál költségcsökkentésre készülnek. Ha a tervezett lépéseket megvalósítják, akkor akár 1100 vezetőségi tagot is elküldhetnek, valamint befagyasztják a Németországban dolgozó 300 ezer munkás bérét, áll a Süddeutsche Zeitung német napilap beszámolójában. A hírt a Handelsblatt és DPA hírügynökségek is megerősítették.

A Daimler egyelőre cáfolta a költségcsökkentést, melyet állítólag Ola Kallenius vezérigazgató jelenti majd be a cég tőkepiaci rendezvényén Londonban. A dolgozók nem folyamodhatnak fizetésemelésért. A drasztikus lépésre az autóiparban tapasztalható visszaesés, valamint a német hatóságok által kiszabott hatalmas büntetések miatt kerülhet sor.

Mercedes motor

A német szabályozó testület, a KBA 60 ezer GLK modell visszahívásáról rendelkezett, mivel a járművekben illegális motorszoftvert alkalmaztak. A Mercedes a kiadások fedezésére 2,6 milliárd eurót különített el, ebből azonban nem ismert, hogy mennyit szánnak a visszahívásokra, a fejlesztésekre, és az esetleges büntetésekre. A vállalat vesztesége a második negyedévben 1,2 milliárd euró volt.

A dolgozók természetesen nem fogadták kitörő örömmel a hírt, különösen azt, hogy egy időre elfelejthetik a béremelésüket. Az általános üzemi tanács elnöke és a Daimler felügyelőtestületének tagja, Michael Brect szerint az intézkedéseket nem fogják elfogadni.

„A tervezett intézkedések természetesen értetlenséget és negatív érzelmeket váltanak ki. A költségcsökkentés elkerülhetetlennek látszik, ám a vezérigazgató tervei aránytalanok, és nem tükrözik a cég valódi pénzügyi helyzetét. Kategorikusan elutasítjuk a tervezetet” - mondta Brecht.

Kallenius és Brecht tárgyalásai egyelőre nem vezettek eredményre.

„Egyelőre olyan a helyzet, mint az őszi időjárás. Egyelőre még nem fagyott be, ám egyre több a csapadék és a vihar, illetve gyülekeznek felettünk a sötét felhők” - tette hozzá Brecht.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
Mercedes W108 Eurowise tuning
2019. december 25.
Az Eurowise megépítette a világ talán legextrémebb S-osztályát: német kasztni, amerikai V8, hot rod stílus, airride. Sokkoló, de legalább annyira lenyűgöző.

További hírek