2019. október 30. | 11:30

A Ford hangolt erőforrása 700 lóerőt és 825 Nm nyomatékot ad le, melyet egy hatsebességes manuális váltó továbbít a kerekekre.

Július elején a Goodwoodi Sebességfesztiválon mutatkozott be a legendás „De Tomaso” legújabb modellje a P72, amelyet a P70 szellemi utódjának szán a 60 éve alapított olasz manufaktúra.

Azóta nagy csend honol a kétüléses csodáról, most azonban kiderült, hogy milyen erőforrás található a géptető alatt. Mondjuk nem meglepő hogy , a Ford 5,0 literes V8-asa került bele, hiszen a P70 Mangustában és az ikonikus Panterában is ennek a gyártónak az erőforrása található. A 700 lóerős és 825 Nm nyomaték leadására képes erőforrás 91 oktánszámú üzemanyagot zabál, gondolom nem is keveset.

A mérnökök úgy tervezték, hogy a hangja hasonlítson az 1960-as évek amerikai izomautóinak, klasszikus V8-as motorhangjára. A P72 grand tourer  motorja teljes mértékben megfelel az európai piacokon és az Egyesült Államokban érvényes kibocsátási előírásoknak. A De Tomaso szerint még néhány hónapot várni kell az első videókra, amelyeken meg lehet csodálni a V8-as földöntúli hangját. A Ford Mustang GT 5,0 literes erőforrása kiváló választás, mivel ehhez könnyen beszerezhető szinte bármilyen alkatrész.

A retró stílusú P72 ugyanazt a szénszál-alvázat kapta mint az Apollo Intensa Emozione (IE), és csupán 72 példány készül majd belőle. A becsült alapára pedig 750 000 euró, vagyis átszámítva mintegy 238 millió forint.

Végezetül pedig egy történelem. Alejandro de Tomaso alapította 1959-ben az olasz manufaktúrát, amely számos prototípust és versenyautót építettek, köztük a P70-et. A 60-as évek elején a Ghia stúdió és Carrol Shelby is dolgozott rajta, a külsőért Peter Brock felelt, aki többek közt a Shelby Daytona Coupé és a Corvette Stingray időtálló vonalait vázolta fel, Shelby pedig fizette volna a költségeket.

Torinói Autószalonra, ahol Ghia-De Tomaso Sport 5000 néven debütált. Ezután a feledés homályába veszett, a céget pedig csak 2004-ben számolták fel, és 5 évvel később Gian Mario Rossignolo megalapította a De Tomaso Automobili SpA nevű új céget. Az üzletembernek volt egy kisebb összetűzése a hatóságokkal, ezért egészen 2019-ig kellett várni a P70 utódjára.