Na milyen szívet kapott a De Tomaso P72?

Közzétéve:
2019-10-30, 10:30

A Ford hangolt erőforrása 700 lóerőt és 825 Nm nyomatékot ad le, melyet egy hatsebességes manuális váltó továbbít a kerekekre.

Július elején a Goodwoodi Sebességfesztiválon mutatkozott be a legendás „De Tomaso” legújabb modellje a P72, amelyet a P70 szellemi utódjának szán a 60 éve alapított olasz manufaktúra.

Azóta nagy csend honol a kétüléses csodáról, most azonban kiderült, hogy milyen erőforrás található a géptető alatt. Mondjuk nem meglepő hogy , a Ford 5,0 literes V8-asa került bele, hiszen a P70 Mangustában és az ikonikus Panterában is ennek a gyártónak az erőforrása található. A 700 lóerős és 825 Nm nyomaték leadására képes erőforrás 91 oktánszámú üzemanyagot zabál, gondolom nem is keveset.

A De Tomaso P72 hátulról fotózva

A mérnökök úgy tervezték, hogy a hangja hasonlítson az 1960-as évek amerikai izomautóinak, klasszikus V8-as motorhangjára. A P72 grand tourer  motorja teljes mértékben megfelel az európai piacokon és az Egyesült Államokban érvényes kibocsátási előírásoknak. A De Tomaso szerint még néhány hónapot várni kell az első videókra, amelyeken meg lehet csodálni a V8-as földöntúli hangját. A Ford Mustang GT 5,0 literes erőforrása kiváló választás, mivel ehhez könnyen beszerezhető szinte bármilyen alkatrész.

A De Tomaso P72 oldalról

A retró stílusú P72 ugyanazt a szénszál-alvázat kapta mint az Apollo Intensa Emozione (IE), és csupán 72 példány készül majd belőle. A becsült alapára pedig 750 000 euró, vagyis átszámítva mintegy 238 millió forint.

Végezetül pedig egy történelem. Alejandro de Tomaso alapította 1959-ben az olasz manufaktúrát, amely számos prototípust és versenyautót építettek, köztük a P70-et. A 60-as évek elején a Ghia stúdió és Carrol Shelby is dolgozott rajta, a külsőért Peter Brock felelt, aki többek közt a Shelby Daytona Coupé és a Corvette Stingray időtálló vonalait vázolta fel, Shelby pedig fizette volna a költségeket.

A De Tomaso P72 a Goodwoodi Autószalonon

Torinói Autószalonra, ahol Ghia-De Tomaso Sport 5000 néven debütált. Ezután a feledés homályába veszett, a céget pedig csak 2004-ben számolták fel, és 5 évvel később Gian Mario Rossignolo megalapította a De Tomaso Automobili SpA nevű új céget. Az üzletembernek volt egy kisebb összetűzése a hatóságokkal, ezért egészen 2019-ig kellett várni a P70 utódjára.

 

Forrás:

További autós hírek

Ahogy arról korábban írtunk, Magyarország legnépszerűbb autója, a 2018-as komolyabb ráncfelvarrás után ismét megújul egy kicsit. Zöld rendszámot nyilván nem…

Olvasónk a szokásos, jogos mondattal nyomatékosította üzenetét: “Egy ilyen manőverért engem a helyszínen megbírságoltak volna” Igen ám, de most a…

Olvasónktól kaptuk a felvételt és a történetet. Ez a baj emberek! Senki nem akart direkt rosszat. A reakció viszont szinte…

Bűnügyi feladatai ellátása után szolgálati gépkocsijával indult vissza Üllőről fővárosi szolgálati helyére egy Pest megyei nyomozó, amikor a Budapest 10.…

Számos alkalommal posztolunk hazai büntetőfékezős eseteket is. Semmilyen előzmény, ami a közlekedésben ért sérelem, nem lehet indok arra, hogy efféle…

Kapcsolódó írások

De Tomaso P72 menet közben Goodwoodban oldalról
2019. július 08.
Véget ért a 26. Goodwoodi Sebességfesztivál, ahol rengeteg különlegesség bemutatkozott, köztük a De Tomaso P72.
Közutakon tesztelik a 780 lóerős Apollo Intensa Emozionét
2018. január 09.
Kiszabadulhat a 780 lóerős Apollo Intensa Emozione a versenypályákról? Eredetileg 10 modell gyártását tervezték darabonként kétmillió fontos áron.
Audi S4 Avant 3.0 TFSI magyar rendőrautó
2019. június 16.
Ha sietni kell, jobb elfogóautó kell az 1,6-os rendőrségi Astráknál
Audi R8 LMS GT2 a 2019-es Goodwood fesztiválon
2019. július 08.
Sportautókból és különlegességekből most sem volt hiány.