Még az éves eredményeket értékelő konferencia előtt a Porsche megosztott néhány részletet az elektromos kínálatát érintő fejlesztésekkel kapcsolatban. A stuttgarti vállalat a grafit helyett szilikon anódok használatát vizsgálja az akkumulátorokban, melyek növelik az energiasűrűséget és csökkentik a töltési időt. A Porsche első elektromos modellje, a Taycan az első olyan sorozatgyártású villanyautó, mely a 800V-os töltési architektúrát használja, a német gyártó pedig a további fejlesztésekben is az élen akar járni.

Az új technológia teszteléséhez használt prototípusokat Európában fogják gyártani. A Porsche szerint ezzel biztosítva lesz a nagy teljesítményű akkumulátorok tisztán európai gyártási lánca.

„Ezek az akkumulátorok a jövő égésterének felelnek meg. Az elektromos sport- és versenyautóink helyezik a legnagyobb terhet az akkumulátor-technológiára. Ennek csak a nagy teljesítményű akkumulátorcellákkal tudunk megfelelni. A szilikonanódokban komoly potenciál van” – fogalmazott Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója.

Az akkumulátorfejlesztési program mellett a Porsche a saját gyorstöltő-hálózatán is dolgozik, melyet Európa fő útvonalai mentén kíván létesíteni. Mindegyik állomáson 6-12 darab, minimum 350 kW töltési teljesítményt nyújtó töltőt helyeznének el. Ezek egy erre a célra létrehozott mobiltelefonos alkalmazással lesznek működtethetők. 

A többi autógyártóhoz hasonlóan a Porsche életében is komoly változások jönnek az előttünk álló évtizedben. A német autógyártó 2030-ra a teljes karbonsemlegesség állapotát tűzte ki célul. A vállalat Lipcsében, Weissachban és Zuffenhausenben lévő gyáregységében már megvalósultak ezek a törekvések, köszönhetően a megújuló energia és a biogáz használatának. A Porsche továbbá 1 milliárd eurót fektet szélerőművek, napelemek és más fenntartható energiaforrások telepítésébe a következő évtizedben.