Nem fog rajta a kor! – 2006-os Lotus Elise

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Johnny Ngo módosított masináján, a Lotus Elise-en egyáltalán nem fog a kor! Így is tud kinézni egy 12 éves roadster!

Lotus: Ezt a szót meghallva nem biztos, hogy egyből az angol sportautómárka jut eszedbe, viszont ez egy jó dolog, hiszen a márka rendkívül népszerűnek mondhatja magát annak ellenére, hogy hírnevük nem „tömegautók” gyártása végett terjedt el az egész világon.

2006-os Lotus Elise

Az Elise sportos, biztonságos futását BC Racing futómű szolgálja

A Lotus márka kitalálója és megtestesítője Anthony Colin Bruce Chapman autóversenyző volt, 1952-ben. Két évvel később a vállalatból kivált a Team Lotus, ami 1994-ig aktív résztvevőjévé vált a Forma-1-es világnak. Az autógyártó jelenlegi modelljei közé az Exige, az Evora, a 3-Eleven, illetve az Elise tartoznak, utóbbiból egy példányt Johnny Ngo épített át nagy lelkesedéssel.

tuningolt Lotus Elise oldalról

Szemmel is jól látható a különböző kerékméret

Vannak tunerek, akik úgy módosítanak, építgetnek át autókat, hogy nincsen azzal kapcsolatban előzetes tudásuk vagy éppen tapasztalatuk. Két lehetőség van: vagy balul sül el a dolog, vagy nagyon extrán!

Johnny Ngo különbözik ezektől az eljárásoktól, korábbi referenciái közt szerepel egy egyedi, sárga fényezésű Toyota Celica GTS, melyet Bumble Bee Cali névre keresztelt és mellyel elég sok díjat be is zsebelt. Annyira komolyra sikeredett a járgány, hogy egy játék cég megalkotta a Celica kicsinyített mását! Ez aztán a megtiszteltetés!

tuningolt Lotus Elise hátulról

461 lóerős teljesítményre és 436 Nm-es nyomaték leadására képes az Elise

Ngo a japán masina után nem csupán egy egyedi és szemet gyönyörködtető gépet szeretett volna építeni, hanem valami olyat, amire alap esetben nem gondolnának tuningautóként az emberek. Hogy a menőség-faktort tovább fokozza, nagyban közrejátszik az is, hogy szinte az egész folyamat a saját garázsában játszódott le.

Lotus Elise APR Performance karbonszálas szárnnyal

Közel 2 méter hosszú a karbonszálas hátsó szárny

A 2006-os évjáratú, lassan kamaszkorba lépő Elise átépítése több, mint 8 hónapot, valamint rengeteg pénzt és energiát vett igénybe. Gyakorlatilag szinte mindent egyedül csinált az autón, a body kittől az hangrendszerig.

„A PBJ Lotus (peanut butter and jelly) elnevezésnek több oka is van: az építés során szűkös volt az idő, illetve a rendelkezésemre álló pénzösszeg is. Amit megengedhettem magamnak abban az időben, hogy egyek, az a mogyoróvajas-lekváros szendvics volt. Emellett az autó Indigókék fényezése és az arany színű kerekek bizonyos megvilágításban hasonlítanak a mogyoróvajhoz, szóval az autó gyakorlatilag elnevezte saját magát.” – tette hozzá a tuner.

Lotus Elise Indigókék fényezéssel

A karbonszálas elemeket az APR Performance szolgáltatta

Amint Ngo végzett az elsődleges munkálatokkal az autón, kaliforniai garázsából Washingtonba lett szállítva a gép, a Phantasy Kolors műhelyébe. Az Indigó alapra az Elise ott megkapta a BASF R-M Candy Teal fényezést.

Hatalmas szárnyat kapott hátsójára a Lotus, emellett GT3 tükröket és egy splittert előre, ezek mindegyike karbonból készült az APR Performance kezei között. Az állítható lengéscsillapítással fejlesztett felfüggesztésrendszer a BC Racingtől lett beszerezve, a nagy feladat már csak az volt, hogy Ngo megfelelő kerekeket és abroncsokat találjon az autóra.

Lotus Elise arany színű Klassen ID felnikkel

A Klassen ID CRS-X típusú felniken Toyo T1 Sport abroncsok feszülnek

A választása végül elöl-hátul különböző méretű Klassen ID felnikre esett, 18x8-as és 19x10.5-ös méretekben. A mogyoróvaj színű kerekeken Toyo T1 Sport abroncsok feszülnek, 245/35 R18-as, illetve 285/30 R19-es nagyságukkal. Kimagaslóan nagy teljesítményének, a 461 lóerőnek és a 436 Nm-es nyomatéknak köszönhetően a Rotorától szerzett Street Challenge fékrendszert szerelték a kocsi alá, nagyított, 328 mm-es tárcsákkal, hogy a lassulással még véletlenül se legyen gond!

Lotus Elise Toyota 2ZZ-GE erőforrással

Toyota 2ZZ-GE 1,8 literes erőforrás dolgozik az Elise-ben

Ngo a gyárinál egy kicsivel több erőre vágyott az 1,8 literes Toyota 2ZZ-GE erőforrást illetően, így hát bepakolt egy GTX3076R turbót a motortérbe. Az ilyen turbófeltöltéses megoldásoknál mindig figyelembe kell venni az üzemanyag rendszert, Ngo ennek érdekében telepített egy AEM E85 320-lph üzemanyag-szivattyút.

2006-os Lotus Elise beltér

Corbeau LE-X sportülések a beltérben

A beltérben szintén szükség volt némi átalakításra ahhoz, hogy az hangrendszert megfelelően tudják telepíteni. Az első ülések mögé lett behelyezve az arany színű roll-bar, valamint a JL Audio 13TW5V2 13 hüvelykes mélynyomó.

Forrás:

Kapcsolódó írások

1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
Hétvégi autós programajánló 09.16-17.
2017. szeptember 15.
Még tart a jó idő, ne maradjatok otthon hétvégén se, ha csodálatos autókat nézegethettek a ragyogó kora őszi napsütésben Budapesten és Hatvanban
Top 8 tuning felni, amik nélkül értelmetlen az élet
2018. január 22.
Egy autót nem öltöztet jobban semmi, mint azok kerekei. Az öltöztetés királyainak listája pedig igencsak hosszas, de leszűrtem nektek nyolc márkát, amik a legelismertebbek a piacon akár történelmükkel, akár innovációikkal.
Micsoda Amazon – 1966-os tuningolt Volvo Amazon
2018. április 09.
A Volvo Amazon nem éppen az a megszokott tuning alap, amire számít az ember, mégis épülnek olyan darabok, amik lerobbanthatják az álladat.