2018. május 03. | 13:45

A Mercedes-Benz legnagyobb szabadidő terepjáróra még több luxust, még nagyobb teret kínál 2019-től, közelítve az S-osztály színvonalához

A Mercedes-Benz már a Nürburgringen körözget nehézsúlyú SUV-jával, ám a nagyközönség előtt csak a következő évben mutatkozik be a GLS, addig is érd be egy álcázott modellel! A kamuflázzsal bőven ellátott példányon felfedezhető némi javulás, ami a dinamikusabb dizájnt illeti, pont, mint a nem is olyan rég leleplezett kistestvér, a GLE esetében, amely szintén a következő évben debütál. A GLS félelmetes megjelenését jól hangsúlyozza a masszívabb hátsó rész, az övvonal azonban egy jóval kecsesebb formát vetít elő. Ahogyan a jelenlegi GLS, a következő generáció is számos elemében a luxus csúcsát képviselő, S-osztállyal osztozik, beleértve a hajtásláncokat is. Az S-osztály hat- és nyolchengeres, turbós benzines motorjai, a hathengeres turbódízel és a plug-in hibrid erőforrásokra számíthatsz a GLS esetében is. A konnektoros GLS a gyártó szerint bőven megfelel a szigorú kibocsátási normáknak, főleg a 2020-ban bevezetésre kerülő komoly szén-dioxid korlátozásoknak. Nagy segítségére lesz a 48V-os elektromos rendszer, ami egy elektromos kompresszort és integrált indítógenerátort tartalmaz, ezzel téve lehetővé a lágy-hibrid hajtást a nem konnektoros modellekben. A csúcson a GLS 63 AMG magaslik 4.0 literes V8-as duplaturbós motorral, valószínűleg az S63-ból is már ismert 620 lóerővel. A SUV kényelmi és vezetéstámogató berendezéseit is az S-osztályból veszi át, beleértve a fejlett önvezető funkciót. A 2017-es S-osztályban mutatkozott be a Distronic aktív követésitávolság-tartó asszisztens, ami 210 km/óráig szabályozza a követési távolságot az előtte haladó gépkocsikhoz vagy a jelzőtáblákhoz képest, valamint a mindeközben korrigáló Aktív Kormány Asszisztens.

Ha érdekel mit tud a jelenlegi Mercedes-Benz GLS terepen, akkor nézd meg összehasonlító tesztünket:

Forrás: