2020. november 12. | 15:29

Innovatív biztonsági rendszerek, menetbiztonsági és vezetést segítő eszközök kerültek az új modellbe.

A széria negyedik generációja kizárólag hibrid elektromos járműként, azaz e:HEV-ként jelenik meg a Honda kínálatában. A modell teljesen megújult karosszériaszerkezetre épül és alapfelszereltségnek számít a Honda Sensing csomag, amely tartalmazza a holttérfigyelő, a jelzőtábla felismerő és az ütközés erejét mérséklő vészfékezési rendszert. Végül, de nem utolsó sorban pedig az adaptív alacsony sebességtartó és követő rendszert.

A modell a Honda első európai modelljeként kapja meg az első középső légzsákokat, amely a két első utas összecsapódását gátolja. Az új Jazz tíz légzsákos rendszerében ott van az i-side Airbag System névre keresztelt oldallégzsákrendszer, ami a hátsó ülés támlájába szerelve óvja meg az utast, hogy a teste a C-oszloppal találkozzon az oldalirányú ütközés során. Ezek mellé aktív menetbiztonsági és vezetést segítő eszközök kerültek a Honda Sensing csomaggal, például az új, szélesebb látószögű, nagyobb felbontású kamera. Ennek beépítése azért fontos, hogy az útburkolat minőségének és a forgalom jellegének megfigyelését optimálisan tudja végezni a rendszer. A Honda Sensing részeként egyebek mellett adaptív sebességrögzítő, sávtartó asszisztens és útelhagyás esélyét mérséklő rendszer került az autóba. 

„Az utasvédelem a legfontosabb szempont, amikor új autót tervezünk, ezért nagyon örülünk az ötcsillagos Euro NCAP minősítésnek. Mivel a típust tetőtől talpig átterveztük, tovább tökéletesíthettük a karosszériaszerkezetet és beépíthettük a legújabb menetbiztonsági eszközöket, melyek az ütközések minden típusánál hatékonyan oltalmazzák a bent ülőket” – árulta el Takeki Tanaka, a Honda Jazz fejlesztéséért felelős szakembergárda vezetője.

Az Euro NCAP szigorított töréstesztje a balesetek során keletkező ütközési energia hatásait vizsgálja. A Honda Jazz pedig sikerrel védte meg az utasait, sőt, az ütközésben résztvevő másik jármű sérüléseit is képes volt mérsékelni. A teszt továbbá vizsgálta a modell automatikus vészfék működését és a vezetőt figyelmeztető rendszereket is.

Amennyiben bővebben érdekel a 2020-as Honda Jazz e:HEV modell, nézd meg alábbi tesztünket! Ha nem indul a videó, megnézheted az Alapjárat YouTube csatornáján.

Honda Sajtóközlemény