2020. február 17. | 16:26

A Pagani hivatalosan is bemutatta új hipersportautóját, a Huayra újratervezett hardcore változatát, amely a 2020-as Genfi Autószalonon is megtekinthető lesz.

Horacio Pagani legújabb alkotását először tavaly szeptemberben csodálhatták meg az emberek, amikor az első példányról felkerült néhány kép a közösségi médiába. A Mercedestől származó 6,0 literes biturbós V12-es erőforrás továbbfejlesztett változata

827 lóerő és 1100 Nm nyomaték leadására képes. Ez az erő egy Xtrac hétsebességes váltón keresztül jut a hátsó kerekekre, a Smart Gas névre hallgató új rendszer pedig csökkenti a váltási időt. A Pagani nem mutatott túl sok teljesítménnyel kapcsolatos adatot, azonban ezeket a számokat és a kasztnit elnézve bitang időre lehet képes az imolai aszfaltcsíkon.

Az új Imola erősített Monocoque alvázra épül, Carbo-Titanium és Carbo-Triax felhasználásával, hasonló módon, mint a Roadster BC. Az Imola felfüggesztése egyedi geometriájú, míg az aktív lengéscsillapítók egy új központi elektronikus egységgel kapcsolódnak egymáshoz, amely egyébként az aktív aero részeket, a motort, a sebességváltót és a differenciálművet is kezeli.

Az új Imola természetesen a híres olasz versenypályárol kapta nevét, ahol nem mellesleg a fejlesztése során több mint 16 000 km-t tett meg a csupán öt példányban készülő hiperautó, amelynek árcetlijén 5 millió eurós (1,6 milliárd forintos) összeg szerepel, és amelyből már minde az öt elkelt.

Az Imola az első Pagani, amelyet az új „Acquarello Light” szisztémával fényeztek, ez körülbelül 5 kg-mal csökkenti a festék súlyát, miközben megőrzi színgazdagságát, mélységét és ragyogását .

A Pagani célul tűzte ki, hogy csökkentse az autó súlyát, ezért több mint 770 új kovácsolt vagy CNC-megmunkált alkatrészt építettek be az Imolába, olyan ötvözetek széles körű felhasználásával, mint az alumínium, a titán és a króm-molibdén. Ennek végeredménye egy csupán 1246 kg-os kasztni lett.

Az új Pagani Imola premierje a március 3-án lesz a Genfi Autószalonon.