A Porsche nagy hangsúlyt fektetett az aerodinamika optimalizálására is.
Négy évet kellett várni, hogy új 911 GT3 RS érkezzen, ezúttal már a 992-es 911-re építve. A Porsche szerint ez az eddigi leginkább pályára optimalizált széria, de persze ez is legálisan használható közúton.
Messziről látszik a hatalmas hátsó szárny, ami egyébként a legnagyobb, amit valaha 911-esre tettek. A sima GT3-nál egyébként háromszor annyi leszorítóerőt termel ez a modell, a GT3 RS súlya 1450 kg.
A sofőr mögött nem meglepő módon egy 4,0 literes, hathengeres szívó boxermotor dolgozik 525 lóerőt produkálva. A végsebessége 296 km/óra, a 0-100-as sprinthez pedig 3,2 másodpercre van szüksége. A motorhoz egy 7 sebességes PDK váltót kapcsoltak, amely a mezei 911-eseknél rövidebb áttételekkel rendelkezik.
Ez az első a sorozatban, amelynek egy nagy hűtője van az autó orrában, ahol a többi 911 esetében egy csomagtartó található. Szintén ez az első GT3 RS, amelybe DRS is került. Van Normal, Sport és Track mód, elöl pedig az eddigieknél nagyobb fékek segítik a jobb köridőket.
A Clubsport csomagban tűzoltó készülék, hatpontos biztonsági övek és bukókeret is van, de több karbonszálas elemet is lehet kérni hozzá többek közt.
Forrás és képek: Porsche