2021. december 09. | 12:54

Sikerrel kecsegtet a francia autógyártó projektje.

Az új autók ára folyamatosan emelkedik, emiatt már a középosztály számára is egyre inkább elérhetetlenek lesznek. Erre a problémára kínál megoldást a Renault a Párizshoz közeli Flinsben létrehozott „Re-Factory” divízióval, amely használt autók kipofozásával foglalkozik.

A részlegnek az a feladata, hogy a használt, de még bőven használható autókat felújítsa, mégpedig a gyári követelmények figyelembevétele mellett. A Renault reményei szerint a flins-i üzem lesz hamarosan Európa legnagyobb, ilyen jellegű tevékenységet végző gyára – írta meg Várkonyi Gábor autószakértő a közösségi oldalán.

A használtautó-piac még inkább fellendülhet az új autók árai miatt, melyek lassan a tehetősebb, de nem kőgazdag vásárlókat is elriasztják a márkakereskedésben történő vásárlástól. A szakértők egyetértenek abban, hogy az európai autópark átlagéletkora drasztikusan nőni fog a következő években, ezért lesz jelentősége az élettartam-növelésnek a használt autóknál.

Mostanában már nem ritka, hogy egy közepesen felszerelt új kompakt autóért majdnem tízmillió forintot kérnek el, itt jön képbe a „Re-Factory” által nyújtott alternatíva. A Renault számításai szerint egy szinte újnak számító, gyári garanciával rendelkező autóért – átszámítva – akár 6 millió forintért is hozzá lehet majd jutni.

Flinsben még zajlik az új autók gyártása, de 2024-re vélhetően meg fog szűnni ez a tevékenység, írja bejegyzésében Várkonyi. Ha minden igaz, akkor a teljesen digitalizált gyár elméletben minden márka minden modelljét képes lesz felújítani. A munka 11 000 négyzetméteren, 3000 ezer ember bevonásával zajlik majd 2030-tól. A most még csak 120 főt számláló munkaerő szeptemberben kezdett el dolgozni a használt autók szinte újjá varázsolásán, eddig 1500 darab hagyta el a gyárat. 2023-ra évi 45 000 darab kocsit szeretne teljes körűen helyreállítani a Renault, amely a spanyol gyárára is kiterjesztheti ezt a stratégiai szemléletet Luca de Meo elnök elmondása alapján.