2019 decemberében egy Volkswagen Passat teljesen megbukott azon a törésteszten, amire Kínában került sor. A Volkswagen válaszul átdolgozta az autót, hogy biztonságosabb legyen, a modell eladásai ennek ellenére bezuhantak az autógyártók számára oly fontos piacon.

A Passat a kínai kormány C-NCAP tesztjén még átment, de a CIRI Autótechnológiai Intézet szigorúbb értékelési rendszert alkalmaz. Ennek része volt egy kis átfedésű ütközés, amely során a jármű elejét 25 százalékos átfedésben egy akadályba ütköztették. Ehhez képest a C-NCAP átfedési teszt az orr 40 százalékát használja a vizsgálat során.

Ahogy a mellékelt videón is látható, a Passat A-oszlopa úgy hajlott össze az ütközés során, mint a szennyes. A volán mögött ülő tesztbábu feje alig érintette a légzsákot, helyette az élettelen sofőr arca a műszerfalba csapódott. A CIRI egyértelmű okok miatt adott a VW-nek rossz minősítést.

A Reuters szerint a sikertelen törésteszt nyomán alaposan megcsappant a kínai vásárlók bizalma a VW Passat iránt. A gyártó érezte, hogy valamit lépnie kell, ezért mérnököket küldött a SAIC-Volkswagen vegyesvállalathoz, hogy találjanak megoldást a problémára. Rájöttek, hogy a szedánnak extra anyagra van szüksége elöl a biztonságos közlekedés érdekében, ennek beépítése járművenként körülbelül 400 jüan (62 dollár) többletköltséget jelent.

A VW 2020 közepén mutatta be a módosított Passatot. Amikor a CIRI újra tesztelte, a modell átment a kis átfedéses törésteszten. A kínai emberek azonban nem rohanták meg a márkakereskedéseket, a szedán eladásai tavaly 32 százalékkal csökkentek az ázsiai országban, ez még akkor is lehangoló adat, ha figyelembe vesszük a koronavírus-járvány autóiparra gyakorolt negatív hatását.