2021. május 28. | 11:52

A pozsonyi VW-gyárban készülnek majd a B9 jelű modell példányai.

A Volkswagen Passat dicsőséges napjai már tovaszálltak, mivel a crossoverek és SUV-ok térhódítása miatt rendkívüli módon megcsappant a középkategóriás szedán iránti kereslet. Az USA-ban el is fog tűnni az újautó-piacról 2023-ban, de a VW megerősítette, hogy érkezik a következő generációs Passat, amely plug-in hibrid hajtásláncot kap.

A hírek szerint az új Passat elektromos hatótávja 100 kilométer lesz, ez nagyjából megegyezik a Budapest-Siófok távolsággal. A B9-es generációval kapcsolatban további részleteket egyelőre nem óhajtottak megosztani a wolfsburgiak, de az Auto Express kiszivárogtatott néhány infót az Opel Insignia riválisáról.

A brit magazin szerint a német gyártó nyugdíjba küldi a Passat szedánt, a megújult modell várhatóan kizárólag kombi változatban érkezik majd. A lap úgy tudja, hogy a Passat B9 hosszabb tengelytávval rendelkezik majd, mint az elődje, hogy legalább akkora láb- és rakodóteret kínáljon, mint a Škoda Superb. Az autó várhatóan az MQB platformra épül majd, és állítólag a kínálatban megmarad a 2,0 literes turbódízel motor, a csúcskategóriás változatokban összkerékhajtással kiegészítve. Nem világos, hogy a benzines erőforrást önállóan vagy csak egy PHEV konfiguráció részeként kínálják-e majd a németek. Tisztán elektromos Passat nem lesz, mert ezt a szerepet az ID. Space Vizzion szériaváltozatának szánja a VW.

A Volkswagen időközben azt a hírt is megerősítette, miszerint az új Passatok a Pozsonyban található üzemből érkeznek majd 2023-ban, nem pedig a németországi Emdenből, ahol a jelenlegi generációs modell gyártása folyik. Az újdonság a következő Superb mellett készül majd, és a szedán kivitel állítólagos megszüntetésével várhatóan kisebb lesz a versengés a két modell között.

A VW-csoportnak már nem kell sokáig aggódnia az ősrivális Mondeo miatt, mivel a Ford 2022 márciusától fokozatosan kivonul a piac azon szegmenséből, amit a középkategóriás szedán és kombi modellek uralnak. A Stellantis pedig vélhetően már a mai Opel/Vauxhall Insignia utódján dolgozik, amely a logika szerint a Peugeot 508-as rokona lesz.