2023. augusztus 31. | 13:59

Ha nem fordítunk kellő figyelmet a vezetésre, a Rivian rendszere képes megvonni tőlünk funkciókat.

Különös funkcióra lett figyelmes egy Rivian-tulajdonos Amerikában. Éppen Driver+, tehát félig önvezető módban ment elektromos autójával egy úton, amit keresztezett egy felüljáró.

A rendszer képes használni a távolságtartó tempomatot, kormányozza az autót és akár sávot is vált. Jelen helyzetben azonban a hidat alagútnak nézte, ahol mások a játékszabályok.

Jelezte a sofőrnek, hogy vegye át a kormányt, mert alagútban ő nem navigál. A sofőr kíváncsi volt az autó reakciójára, ha ezt mégsem teszi meg, ezért nem nyúlt hozzá.

Erre az autó kikapcsolat a Driver+ funkciót és visszaadott mindent a sofőrnek, aki emiatt már át kellett vegye az irányítást. Amikor megpróbálta visszakapcsolni a sofőr az önvezető rendszert, akkor az autó hibaüzenetet dobott ki.

Azt írta, hogy a rendszer nem elérhető a következő indításig. Ez azt jelenti, hogy csak akkor használhatja újra a félönvezető rendszert, ha előtte félreáll, leállítja az autót és újra beindítja.

A gyártó szerint egyébként ennek a rendszernek így kell működnie. Hangsúlyozták, hogy ez még messze nem egy önálló önvezető rendszer, hanem egy segítség a sofőröknek.

Az a célja, hogy megkönnyítse az autóvezetők dolgát, de egyelőre nem tudja teljesen átvenni a feladatukat. Emiatt pedig ügyelniük kell arra, hogy a rendszert nem próbálják meg átverni, és ezért tiltja le magát egy ilyen akció után.

A Tesla-tulajok számoltak már be hasonló reakciókról autójukban. Ott ugye a Full Self Drive (FSD) dolgozik, amely a neve ellenére nem egy teljesen önvezető rendszer.

Ott az autó akár a vezetés közbeni telefonozásért is letilt, szintén az első újraindításig. A dolog annyival érdekesebb a Teslánál, hogy ezt 4-5 alkalommal játszatjuk csak el, onnan az egész FSD rendszert letiltja.

Rivian