A BMW szinte mindenkit meglepett, amikor a 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatta az i3 koncepciót. A furcsa elektromos városi autó különleges kialakítása eltér a többi BMW-től, sőt, még a gyártásba kerülő változat is eltért a paletta többi részétől. 2020-ban viszont akad egy ember, aki nyíltan ki meri jelenteni, hogy még a tulajdonosok sem szeretik a mókás kinézetű kisautót.

A BMW i3 elektromos városi autó

Az Autocar magazinnak adott interjújában Stefan Sielaff vezető tervező elmondta, hogy bár tervezési szempontból nagyra értékeli a BMW i3-at, úgy véli, hogy a megjelenése miatt még a tulajok sem feltétlen szeretik.

"Ha a Taycanra nézünk, akkor látjuk, hogy ez még mindig egy Porsche. Ha a Teslára nézünk, akkor egy egészen barátságos formavilágot láthatunk. Csodálom, hogy a BMW ilyenre tervezte az i3-at, amiről még az ügyfelek is azt gondolják, hogy kicsit csúnyácska” – mondta Stefan Sielaff.

A BMW i3 belső tere

Ez azért elég merész kijelentés egy olyan vállalattól, amely elég merész formaterveket készít, elég csak a teljesen elektromos EXP 100 GT koncepcióra gondolni. Sajnos ez azonban még nem fog megvalósulni, mivel az akkumulátor-technológia még nem elég fejlett a csendes Bentley-hez, erre várni kell az évtized közepéig.

A BMW i3 hátulról

Ami a BMW i3-at illeti, a 2013-ban bevezetett szokatlan EV nem szűnik meg, a tervek szerint 2024-ig gyártásban marad a cég szóvivője, Leipziger Volkszeitung szerint.

Érdemes megemlíteni, hogy az i3 továbbra is kapható az Egyesült Államokban egy kéthengeres benzinmotorral, azonban Jan Freimann, a BMW e-mobilitásért felelős menedzsere 2019 végén elmondta, hogy az i3 Rex-nek nincs jövője, mivel az akkumulátorok fejlesztése gyors ütemben történik, így az i3 belső égésű motorja haszontalanná válik.