2020. február 02. | 18:10

Ha esetleg azt hinnéd, hogy egy nagyszerű autó építésének receptje az, hogy a lehető legtökéletesebb legyen, tévedsz. Valójában ez az igazságtól legtávolabb álló dolog.

Azt mondják, a legújabb, naprakész technológiákkal ellátott autók sokkal közelebb állnak a tökéletességhez, mint korabeli társaik. A hosszas, akár évtizedekig eltartó kutatások, fejlesztések, a számítógépes tervezés és az élvonalbeli gyártási technikák révén a mai szupersportautóknak vezető szerepben lenne a helyük. A kérdés az, hogy vajon ott vannak-e.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A válasz tekintetében igencsak megoszlik a közvélemény. Sokak szerint őrültség olyasmi kijelentést tenni, hogy a jelenlegi sportautók nem a valaha volt legjobbak. Az igazság az, hogy a fenti kijelentés valóban tartalmaz némi igazságot. Nem egyszerű feladat összehasonlítani, egy kalap alá venni egy idejétmúlt szuperkocsit egy korszerűvel, de valahol talán megéri az erőfeszítést.

Vegyük például a McLaren MP4-12C-t, a 650S-t, a 720S-t vagy akár a Sennát. Mindegyik látványosan gyors, precíz gép, de a kérdés az, hogy valóban élvezetes lehet vezetni egy ilyet? Az adrenalintól eltekintve valóban izgatott lennél, ha egy ilyen volánja mögé kerülnél? Kelthetnek mélyreható és maradandó érzelmeket a lelkedben?

Havi viszonylatban sok olyan szuperautó tulajdonosát látom, akik az idő nagy részében autókölteményeiket a parkolóban hagyják pihenni. Szinte kizárólag akkor használják, amikor reggelizni mennek vagy szimplán, ha csak nagyzolni van kedvük. Ritkán élvezik ki a csodás időjárást és a rendelkezésre álló szerpentines hegyi utakat ezekkel a járművekkel. Természetesen léteznek ez alól kivételek is, vannak, amelyek egészen csekély futásteljesítménnyel rendelkeznek, mert használóik befektetésből vagy egyéb célok alapján vásárolták meg.

Garantálom, hogy akármikor, amikor látsz valakit, aki saját, régi, tökéletlen Porschéját vezetgeti, mindig észre fogod venni a mosolyt az arcán. Mi több, ilyenkor szívüket is melegség járja át!

Számos klasszikus autó létezik a földön, amelyeket csodálatos érzés nem csak vezetni, de birtokolni is. És ami még tökéletesebbé varázsolja őket, nem más, mint a tökéletlenségük.

A kezdetleges, első generációs Porsche 911-ek a gyártószalagról legördülő formájukban remek hobbiautóként szolgálnak, ám egy „törvényen kívüli” példány, amelyen némi kulcsfontosságú átalakítást végeztek, maga lehet a mennyország.

Egy 1982-es 911 SC, a The Archive Automotive jóvoltából

A klasszikus autó számára Dél-Afrika Fokvárosa jelenti az otthont. Ez egy önmagában varázslatos hely, ráadásul a világ egyik leglélegzetelállítóbb útja is ott húzódik. Egy ilyen autó befotózására nem is lehetett volna alkalmasabb helyszínt találni. A csodajármű még egy random modellt is bevonzott maga mellé, ami teljesen érthető, hiszen ki ne akarna megörökíteni egy ilyen véletlenszerű pillanatot.

Egy ilyen Porschénak nincs szüksége számottevő módosításokra ahhoz, hogy erőteljesebb kisugárzással bírjon, viszont a munkával, amit a The Archive Automotive csapata végzett rajta valóban újjászületett a 911-es.

Eredetileg nem rajongok az arany-ezüst kombinációért, de a boxermotoros Porschénak kifejezetten jól áll. Az ezüst színű fényezés arany színekkel egészült ki, ami elsősorban a lámpatesteken, a motorháztető versenycsík-szerű matricáján, a felniken, illetve oldalt a Magnus Walker emblémákon érhető utol.

Jópofa ötlet volt, hogy a gyári visszapillantókat ezekre a golyószerű egységekre cserélték le, a szintén gyári, oldalsó szoknyákat pedig eltávolították annak érdekében, hogy az autó egy klasszikusabb Porsche karosszéria alakot vehessen fel. Véleményem szerint egyaránt jó választás volt a tükrök cseréje és a szoknya elhagyása. A stock lökhárítók sem maradhattak meg, a csapat azokat RS-elemekkel helyettesítette. A lökösöket egyébként a The Archive házán belül tervezték meg és gyártották le.

A jármű hátsó részét egy egyedi, 2.7-es RS-stílusú csomagtartó fedél díszíti, melyhez hozzátartozik a beépített „kacsafarok” szárny, valamint egy polikarbonátból (lexan) készült szellőzőrács.

Számomra az egyik talán legkedvesebb módosítás, amelyet véghez vittek ezen a 911-es Porschén, azok a lamellás ablakok.

Aztán ott vannak még a kihagyhatatlan Fifteen52 típusú kerekek, amelyek tervezésénél maga Magnus Walker is segédkezett. Ez az egyetlen kovácsolt kétrészes Outlaw 001-es készlet Dél-Afrikában, a 16 hüvelykes változat matt bronz / arany színben készült. A kerekek Bridgestone Potenza RE-11S abroncsokba lettek csavarva, előre 205/50 R16-os, hátulra 255/50 R16-os méretben lettek felszerelve.

A felfüggesztést csak annyival tekerték lejjebb, hogy az autó továbbra is használható legyen a közutakon, de ugyanakkor ütősen nézzen ki.

Nehéz elhinni, hogy ez az épített autó több, mint 40 éves. Látszik rajta, hogy más akar lenni, bőven van benne lehetőség és nem akarja mindennapjait csak egyszerűen egy garázsban tengetni. Kőkeményen akarja szaggatni az aszfaltot, akármerre is jár a nagyvilágban! Ezen az örömön pedig tulajdonosával osztozik.

Maradt a jó öreg 3,0 literes SC

A motor maradt a régi, 3,0 literes SC egység. Az erőforrás teljesítménye újszülöttként 152 kilowatt, vagyis 206 lóerő. Emellé 267 newtonméter társul, amelyet a kicsike akkor ad le, amikor a motor elérte a 7 000-es fordulat/percet.

Mindez nem tűnhet nagy „hűha”-nak, de, ha figyelembe vesszük a jármű súlyát, ami mindössze 1 180 kg, akkor máris átformálódhat a véleményünk. A dolog akkor tetőzhet, ha belehuppansz és rájössz, mennyire élvezetes vezetni. A motornak viszont ennyi idő elteltével felújításra volt szüksége, és, ha már belevágtak a bütykölgetésbe, egy teljesen új kipufogórendszert is beszereltek az autó alá, ami, hát, finoman kifejezve, elég durván szólhat.

Hívogató enteriőr

Hazudnék, ha a fotók alapján azt állítanám, ez a beltér nem csalogat és nem ragad magával az első pillantásra. Azt mondja, „Foglalj helyet, ragadd meg két kezeddel a kormányt, és taposs a gázba!”

Nincsen benne semmi fölösleges, semmi csicsa, az egyszerűség kedvéért még a hangszórókat és a rádiót is eltávolították. Tökéletes!

Hogy milyen a kormány? Az egyik legjobb, amit Momo Prototipónak hívnak. A küllők fekete színűek, hogy meg legyen az összhang a kabinban. Szívesen raknék egyszer én is egy ilyen kereket az autómba!

Középkonzol sincsen, az RS-stílusú ajtópaneleket piros fogantyúkkal igyekeztek kontrasztossá varázsolni. A teljes újrakárpitozás után az utolsó érintés az eredeti Tag Heuer stopperóra volt, amit a műszerfalra helyeztek.

Ha figyelted a kilométeróra számlálót, láthatod, hogy 270 ezret mutat. Ez pedig csakis egy dolgot jelenthet, mégpedig azt, hogy az autó csodás életet él, és jónéhány sztorit biztosan maga mögött tudhat!

Lehet, hogy ez a 911-es Porsche nem tartozik a legtöbb átalakítás alá vetett jármű közé, de mindazonáltal saját karaktere és lelke van.