Top 8 legmenőbb Honda

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

A Honda profiljába nem csak a gépkocsik tartoznak bele, de az nem kérdés, hogy ehhez ért a legjobban a gyártó. Íme a nyolc legvagányabb Honda!

Társszerző: Bolgár Krisztián

Ha a méltán híres Honda gyárra gondolsz, akkor kétféle variáció létezik. Ha az internet trollok világából jöttél, akkor számodra a Honda az egy tipikus hülyegyerek autó, néhány egyterűvel és persze az örök kedvenc, fűnyírókkal kiegészülve. Azonban ha tisztában vagy a márka valódi profiljával, illetve azzal, hogy a tokiói márka milyen izgalomfaktorú autókat ad, valamint adott a világnak, máris máshogy állsz hozzá a témához. Ezt a listát mindkét csapatnak a figyelmébe ajánlom, hiszen ha nem szereted a Hondát, akkor is illik tisztában lenned azzal, hogy mégis mire mondasz nemet.

Összegyűjtöttem nyolc olyan régi és új típust, ami hamisítatlan vezetési élményt kölcsönöz, a Honda megfizethető árú gazdaságosságával és persze minőségével.

8. Honda Integra Type R DC2

Az örök kedvenc. Kevés olyan autófan létezik, aki nem ismeri el az Integrát, mint élményautót. Hiába az elsőkerék-hajtás, a DC2-es Integrát a világ egyik legjobb elsőkerekes sportautójává választották a neves Evo Magazine által.

Honda Integra Type R DC2 facelift

Az Integra 1985-ben váltotta a Honda Quint, amely a Civic és az Accord méretei közé „furakodott” be. Már az első generációval is a Hondának az volt a célja, hogy egy vérbeli sportautó alapjait hozzák létre, amely majd bebetonozza a Honda sportos védjegyét az aszfaltba.

Ez sikerült is, ugyan nem az első szériánál. A második generáció 1989-től volt gyártásban, és a friss VTEC-technológia jót tett az 1,6-os, illetve 1,8-as B16/17 DOHC blokkoknak. A második széria csak az USA-ban és Kanadában volt elérhető, mindössze 4825 darabot értékesítettek. A harmadik generáció, a DC1-2-4-es széria már meghozta a várt eredményt 1993-ban. A szerteágazó kivitelek közül a Type R kapta a legizgalmasabb B18C VTEC erőforrást, amely 195 lóerőt biztosított az autó számára.

A vezetés élményét növelték a vékonyabb és könnyebb ablakok, a könnyebb felnik, az alacsonyabb futómű, valamint az optikai tuning.

7. Honda CR-X Si

Avagy a pehelysúlyú világbajnok. A CR-X (becenevén „REX”) 1983-ban jelent meg, egészen 1991-ig pedig végig hódította az élményautózásra vágyók széles közönségét. A sportos hatchback első kiadása 1,3-as és 1,5-ös motorokkal volt szerelve, de a csúcsverzió Si az 1,6-os D16A1 motorkódú erőforrást is megkapta, amely már 135 lóerőt biztosított a 850 kg-os kasztni számára.

Honda CR-X Si

A második generáció már sokkal változatosabb SOHC és DOHC palettát kapott, a legerősebb a ’91-ig gyártott modelleknél is az Si volt, amely már a korai VTEC B16A1 sornégyest kapta, 150 lóerővel és 950-980 kg-os tömeg mellett. A harmadik, egyben utolsó ’92-’97-ig gyártott Rex immár a Del Sol nevet kapta, amely a megújuló roadster karosszéria kialakítására utalt.

6. Honda S2000

Ismét egy örök ikon a listán. Ebből látszik, hogy a Honda hamisítatlan sportos múlttal rendelkezik. Erre ad tanúbizonyságot a közel 10 éven át gyártott (2009-ig) S2000 is. A Honda 50. évfordulójára kifejlesztett modellt a Mazda MX5 ellenfelének fejlesztette ki (részben), mivel az autó méreteiben hasonló a MX5-höz, de a lóerők száma már közel sem megegyező.

Honda S2000 AP2

Az első széria, az AP1-es kizárólag roadster formában készült, illetve a hírhedt F20C-kódú 2,0 literes sornégyes VTEC-blokkot kapta, amely 237 és 247 lóerő közötti teljesítményt adott le, országok tekintetében változóan, ahol értékesítették. A ráncfelvarrt AP2-es lényegében csak felfrissített spoilerezést, új belteret, 2006-tól pedig már 2,2 literes F22C-blokkal is elérhető volt a típus, sajnos csak Japánban.

Létezett egy különleges Type S széria is AP2-ből, amely készlet új 17”-os felniket, feszesebb futóművet, új sztereó hifit és beltér frissítéseket jelentett.

5. Honda Civic Type R (nyolcadik generáció)

A Civic Type R-ek valamennyi modellévéből szemezgethetnék, hiszen a hatodik generációtól már (EK Civic) ráengedte a Honda a különleges tuningcsapatát a legkedveltebb modellcsaládjukra. A nyolcadik generáció azonban sosem kapott elég figyelmet, éppen ezért ismertetem inkább ezt a generációt.

Honda Civic Type R Mugen

A 2005-2011-ig gyártott Civicekből a föld minden kontinensére került külön kivitel, Európának pedig az „ufó Civic” jutott. Sokak imádják, még többek pedig utálják az újító külsőt, de szerencsére nem maradt ki egy európai polgár sem a jóból.

A nyolcadik generációs Civic Európába 2007-ben érkezett meg. Választható volt 1,4 literes i-DSI, 1.4 literes i-VTEC, 1,8 literes i-VTEC és 2,2 literes i-CTDi turbodízel motorral is akár, valamint ezzel egy időben Type-S kivitelben, azaz háromajtós verzióban is kapható volt a 8 gen. A 2009-es ráncfelvarrot kiadás motor palettáján egyedül az 1,4 literes benzines motor teljesítménye nőtt valamicskét, 83 lóerő helyett 99 lóerő dolgozik a motortető alatt.

2010-ben kapott még Európa egy Championship White-kiadást, aminek legkritikusabb újítása a differenciálmű, amit kaptak az első kerekek. Ezzel nagyban javítottak menetteljesítményen de természetesen ez csak határokon autózva érződik igazán.

A Type-R 2,0 literes 201 lóerős K20A VTEC-motorral érkezett a vásárló közönség elé, amely már 6,6 másodperces 0-100-as sprinttel büszkélkedhetett.

4. Honda Civic Type R (10. generáció)

Újabb Civic, újabb Type R. Csak hogy ez már a legújabb generáció. A 2015-ben debütált tizedik generáció, ami vegyes érzelmeket váltott ki, hiszen sokan sérelmezték a furcsa formák vonalának folytatását, sokan pedig örültek az „ufó-forma” egészséges átalakulásának.

Honda Civic Type R szedán

A kupé, hatchback és szedán kivitelben kapható modellek 2016 óta vannak gyártásban, 201 év eleje óta pedig a csúcsmodell, a Type R is kapható már. A trónörökös az előd hatsebességes manuális váltóját, valamint a 2,0 literes turbófeltöltős motorját örökölte meg. A külsőségek ez esetben a 20”-os felnikkel, az extrém spoilerezéssel és a gigantikus hátsó szárnnyal különböznek a széria kiviteltől.

3. Honda NSX Type R

Igen, igen! A már sokat emlegetett NSX ismét felbukkan. Az alumínium vázas, középmotoros, Pininfarina által tervezett sportkupé egy autóipari legenda, amely a jövő klasszikusainak a legpotenciálisabb versenyzője. A 3,0 literes V6-tal szerelt Honda önmagában is az egyik legkivételesebb Honda-modell, ami valaha készült (és készülni is fog), de a japán belpiac ismételten élvezhette kiváltságos helyzetét.

Honda NSX-R 2002

1992 és 1995 között gyártották ugyanis a limitált számú Type R NSX-eket a JDM-piac számára. Az autó közel 120 kilóval lett könnyebb a széria kivitelnél és optikai tuningal lett gazdagabb gyári testvéreinél. A faceliftezett utód, az NSX-R, 2002-ben lett debütálva, 110 kilótól megszabadítva, agresszívabb spoilerezéssel, hátsó szárnnyal, diffúzorral és feszesebb felfüggesztéssel.

2. Honda S2000 CR

A már említett S2000-es AP2-es modelljének spéci verziója, a Club Racer sem maradhat le a listáról. Az amerikai piacra szánt roadsterről még 2007-ben hullt le a lepel és egészen 2009-ig gyártották, összesen 1400 példányszámban.

Honda S2000 Club Racer

Az átszabott S2000-es aerodinamikai beavatkozásokat kapott legelső sorban, mint az állítható hátsó szárny, vagy a különleges tetőburkolat veséi. Az eredmény 70%-kal jobb leszorító erő, amihez hozzájárulva az erősebb futómű illetve 17”-os felnik, 5,7 másodperces gyorsulást eredményeztek a CR számára.

Ez az érték 0,3 másodperccel jobb, mint a széria AP2-é. Plusz infó, hogy négy egyedi színárnyalatban volt kapható a Club Racer.

1. Honda NSX (második generáció)

A lista első helye természetesen a legújabb NSX-é, bár azt itt is le kell szögeznem, hogy nem igazán állt szándékomban sorrendet állítani ez esetben sem, ezt a feladatot rátok bízom. A Honda méltó utódot kreált egyik örök ikonja számára, ami már a szuperautó besorolással jellemezhető. Az új NSX-ről még 2007-ben szellőztette meg a sajtót a Honda és egészen 2015-ig kellett várni, mire a végleges verziót is láthatta a nagyérdemű.

Acura/Honda NSX

A 2016-os évtől kezdve kapható az új NSX, 3,5 literes ikerturbós V6-tal, amelynek hajtásához három elektromos motor is kapcsolódik. A 600 lóerős szörnyeteg elődje alumínium vázas technológiáját is örökölte, amelyre egy vadító karosszéria lett ráépítve.

Azt, hogy neked melyik a kedvenced, döntsd el te magad, mindenesetre. Ha úgy érzed, hogy kihagytam egy elengedhetetlen típust a listáról, akkor azt kommentben jelezd mindenképpen.

További autós hírek

Megint hihetetlen videó került fel az Internetre. Gondolta a hölgy, hogy benzint vásárolna a kúton, de nem az autóba töltené,…

Lassan minden nagyképűség nélkül állíthatjuk, hogy kb. mindent láttunk, ami a budapesti forgalomban tapasztalható. Viszont ekkora idiótát még tényleg nem…

Korábban már hírül adta az MTI, hogy Magyarországon is elkezdik az E10 benzinre való átállást, mely magasabb bioetanol tartalmat jelent.…

Baleset történt 2019. december 11-én 8 óra 44 perckor, az M1-es autópálya 144. kilométerszelvényében, a Hegyeshalom felé vezető oldalon. Egy…

A kamionos egyszerűen nem látta a gyalogost, aki közvetlenül előtte akart átmenni az úton. A hatalmas súly miatt a gyalogost…

Kapcsolódó írások

Melyik a leggyorsabb hatchback a vidéken?
2017. augusztus 29.
A teljesítmény harc a csapotthátúakat is elérte, elképesztő technológiákat zsúfolnak a kompakt kisautókba, de mégis melyik a leggyorsabb?
Igaza lett a rossz nyelveknek: Fűnyírót gyárt a Honda
2017. szeptember 08.
Kétféle ember létezik: aki szereti a Hondákat, és aki kifejezetten nem. Leginkább talán a dízel és BMW tulajok szidalmazzák, hogy a japánok inkább gyártanak fűnyírót, mint autót.
Építsd azzá, ami boldoggá tesz – Henry Vela 1997-es Honda Civicje
2017. december 06.
Ha túl sokat adsz mások véleményére, akkor bizony megeshet az a félresiklás, hogy mire autód módosításának a végére érsz, nem is a saját ízlésedet fogja tükrözni, hanem másokét. Ebben az esetben pedig sosem lesz igazi a vonzalom, aminek épp ellenkezőleg kellene alakulnia!
Egy brutális 2017-es Honda NSX a Liberty Walktól
2017. december 28.
A Liberty Walk már nem egy Honda NSX-et alakított át, esetükben még Wataru Kato is képes rá, hogy a szokott bosozuku-szélesítésről is legyen, de ettől még korántsem lesz kevésbé szemrevaló