Top 8 legmenőbb Honda

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

A Honda profiljába nem csak a gépkocsik tartoznak bele, de az nem kérdés, hogy ehhez ért a legjobban a gyártó. Íme a nyolc legvagányabb Honda!

Társszerző: Bolgár Krisztián

Ha a méltán híres Honda gyárra gondolsz, akkor kétféle variáció létezik. Ha az internet trollok világából jöttél, akkor számodra a Honda az egy tipikus hülyegyerek autó, néhány egyterűvel és persze az örök kedvenc, fűnyírókkal kiegészülve. Azonban ha tisztában vagy a márka valódi profiljával, illetve azzal, hogy a tokiói márka milyen izgalomfaktorú autókat ad, valamint adott a világnak, máris máshogy állsz hozzá a témához. Ezt a listát mindkét csapatnak a figyelmébe ajánlom, hiszen ha nem szereted a Hondát, akkor is illik tisztában lenned azzal, hogy mégis mire mondasz nemet.

Összegyűjtöttem nyolc olyan régi és új típust, ami hamisítatlan vezetési élményt kölcsönöz, a Honda megfizethető árú gazdaságosságával és persze minőségével.

8. Honda Integra Type R DC2

Az örök kedvenc. Kevés olyan autófan létezik, aki nem ismeri el az Integrát, mint élményautót. Hiába az elsőkerék-hajtás, a DC2-es Integrát a világ egyik legjobb elsőkerekes sportautójává választották a neves Evo Magazine által.

Honda Integra Type R DC2 facelift

Az Integra 1985-ben váltotta a Honda Quint, amely a Civic és az Accord méretei közé „furakodott” be. Már az első generációval is a Hondának az volt a célja, hogy egy vérbeli sportautó alapjait hozzák létre, amely majd bebetonozza a Honda sportos védjegyét az aszfaltba.

Ez sikerült is, ugyan nem az első szériánál. A második generáció 1989-től volt gyártásban, és a friss VTEC-technológia jót tett az 1,6-os, illetve 1,8-as B16/17 DOHC blokkoknak. A második széria csak az USA-ban és Kanadában volt elérhető, mindössze 4825 darabot értékesítettek. A harmadik generáció, a DC1-2-4-es széria már meghozta a várt eredményt 1993-ban. A szerteágazó kivitelek közül a Type R kapta a legizgalmasabb B18C VTEC erőforrást, amely 195 lóerőt biztosított az autó számára.

A vezetés élményét növelték a vékonyabb és könnyebb ablakok, a könnyebb felnik, az alacsonyabb futómű, valamint az optikai tuning.

7. Honda CR-X Si

Avagy a pehelysúlyú világbajnok. A CR-X (becenevén „REX”) 1983-ban jelent meg, egészen 1991-ig pedig végig hódította az élményautózásra vágyók széles közönségét. A sportos hatchback első kiadása 1,3-as és 1,5-ös motorokkal volt szerelve, de a csúcsverzió Si az 1,6-os D16A1 motorkódú erőforrást is megkapta, amely már 135 lóerőt biztosított a 850 kg-os kasztni számára.

Honda CR-X Si

A második generáció már sokkal változatosabb SOHC és DOHC palettát kapott, a legerősebb a ’91-ig gyártott modelleknél is az Si volt, amely már a korai VTEC B16A1 sornégyest kapta, 150 lóerővel és 950-980 kg-os tömeg mellett. A harmadik, egyben utolsó ’92-’97-ig gyártott Rex immár a Del Sol nevet kapta, amely a megújuló roadster karosszéria kialakítására utalt.

6. Honda S2000

Ismét egy örök ikon a listán. Ebből látszik, hogy a Honda hamisítatlan sportos múlttal rendelkezik. Erre ad tanúbizonyságot a közel 10 éven át gyártott (2009-ig) S2000 is. A Honda 50. évfordulójára kifejlesztett modellt a Mazda MX5 ellenfelének fejlesztette ki (részben), mivel az autó méreteiben hasonló a MX5-höz, de a lóerők száma már közel sem megegyező.

Honda S2000 AP2

Az első széria, az AP1-es kizárólag roadster formában készült, illetve a hírhedt F20C-kódú 2,0 literes sornégyes VTEC-blokkot kapta, amely 237 és 247 lóerő közötti teljesítményt adott le, országok tekintetében változóan, ahol értékesítették. A ráncfelvarrt AP2-es lényegében csak felfrissített spoilerezést, új belteret, 2006-tól pedig már 2,2 literes F22C-blokkal is elérhető volt a típus, sajnos csak Japánban.

Létezett egy különleges Type S széria is AP2-ből, amely készlet új 17”-os felniket, feszesebb futóművet, új sztereó hifit és beltér frissítéseket jelentett.

5. Honda Civic Type R (nyolcadik generáció)

A Civic Type R-ek valamennyi modellévéből szemezgethetnék, hiszen a hatodik generációtól már (EK Civic) ráengedte a Honda a különleges tuningcsapatát a legkedveltebb modellcsaládjukra. A nyolcadik generáció azonban sosem kapott elég figyelmet, éppen ezért ismertetem inkább ezt a generációt.

Honda Civic Type R Mugen

A 2005-2011-ig gyártott Civicekből a föld minden kontinensére került külön kivitel, Európának pedig az „ufó Civic” jutott. Sokak imádják, még többek pedig utálják az újító külsőt, de szerencsére nem maradt ki egy európai polgár sem a jóból.

A nyolcadik generációs Civic Európába 2007-ben érkezett meg. Választható volt 1,4 literes i-DSI, 1.4 literes i-VTEC, 1,8 literes i-VTEC és 2,2 literes i-CTDi turbodízel motorral is akár, valamint ezzel egy időben Type-S kivitelben, azaz háromajtós verzióban is kapható volt a 8 gen. A 2009-es ráncfelvarrot kiadás motor palettáján egyedül az 1,4 literes benzines motor teljesítménye nőtt valamicskét, 83 lóerő helyett 99 lóerő dolgozik a motortető alatt.

2010-ben kapott még Európa egy Championship White-kiadást, aminek legkritikusabb újítása a differenciálmű, amit kaptak az első kerekek. Ezzel nagyban javítottak menetteljesítményen de természetesen ez csak határokon autózva érződik igazán.

A Type-R 2,0 literes 201 lóerős K20A VTEC-motorral érkezett a vásárló közönség elé, amely már 6,6 másodperces 0-100-as sprinttel büszkélkedhetett.

4. Honda Civic Type R (10. generáció)

Újabb Civic, újabb Type R. Csak hogy ez már a legújabb generáció. A 2015-ben debütált tizedik generáció, ami vegyes érzelmeket váltott ki, hiszen sokan sérelmezték a furcsa formák vonalának folytatását, sokan pedig örültek az „ufó-forma” egészséges átalakulásának.

Honda Civic Type R szedán

A kupé, hatchback és szedán kivitelben kapható modellek 2016 óta vannak gyártásban, 201 év eleje óta pedig a csúcsmodell, a Type R is kapható már. A trónörökös az előd hatsebességes manuális váltóját, valamint a 2,0 literes turbófeltöltős motorját örökölte meg. A külsőségek ez esetben a 20”-os felnikkel, az extrém spoilerezéssel és a gigantikus hátsó szárnnyal különböznek a széria kiviteltől.

3. Honda NSX Type R

Igen, igen! A már sokat emlegetett NSX ismét felbukkan. Az alumínium vázas, középmotoros, Pininfarina által tervezett sportkupé egy autóipari legenda, amely a jövő klasszikusainak a legpotenciálisabb versenyzője. A 3,0 literes V6-tal szerelt Honda önmagában is az egyik legkivételesebb Honda-modell, ami valaha készült (és készülni is fog), de a japán belpiac ismételten élvezhette kiváltságos helyzetét.

Honda NSX-R 2002

1992 és 1995 között gyártották ugyanis a limitált számú Type R NSX-eket a JDM-piac számára. Az autó közel 120 kilóval lett könnyebb a széria kivitelnél és optikai tuningal lett gazdagabb gyári testvéreinél. A faceliftezett utód, az NSX-R, 2002-ben lett debütálva, 110 kilótól megszabadítva, agresszívabb spoilerezéssel, hátsó szárnnyal, diffúzorral és feszesebb felfüggesztéssel.

2. Honda S2000 CR

A már említett S2000-es AP2-es modelljének spéci verziója, a Club Racer sem maradhat le a listáról. Az amerikai piacra szánt roadsterről még 2007-ben hullt le a lepel és egészen 2009-ig gyártották, összesen 1400 példányszámban.

Honda S2000 Club Racer

Az átszabott S2000-es aerodinamikai beavatkozásokat kapott legelső sorban, mint az állítható hátsó szárny, vagy a különleges tetőburkolat veséi. Az eredmény 70%-kal jobb leszorító erő, amihez hozzájárulva az erősebb futómű illetve 17”-os felnik, 5,7 másodperces gyorsulást eredményeztek a CR számára.

Ez az érték 0,3 másodperccel jobb, mint a széria AP2-é. Plusz infó, hogy négy egyedi színárnyalatban volt kapható a Club Racer.

1. Honda NSX (második generáció)

A lista első helye természetesen a legújabb NSX-é, bár azt itt is le kell szögeznem, hogy nem igazán állt szándékomban sorrendet állítani ez esetben sem, ezt a feladatot rátok bízom. A Honda méltó utódot kreált egyik örök ikonja számára, ami már a szuperautó besorolással jellemezhető. Az új NSX-ről még 2007-ben szellőztette meg a sajtót a Honda és egészen 2015-ig kellett várni, mire a végleges verziót is láthatta a nagyérdemű.

Acura/Honda NSX

A 2016-os évtől kezdve kapható az új NSX, 3,5 literes ikerturbós V6-tal, amelynek hajtásához három elektromos motor is kapcsolódik. A 600 lóerős szörnyeteg elődje alumínium vázas technológiáját is örökölte, amelyre egy vadító karosszéria lett ráépítve.

Azt, hogy neked melyik a kedvenced, döntsd el te magad, mindenesetre. Ha úgy érzed, hogy kihagytam egy elengedhetetlen típust a listáról, akkor azt kommentben jelezd mindenképpen.

Kapcsolódó írások

1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
Egy brutális 2017-es Honda NSX a Liberty Walktól
2017. december 28.
A Liberty Walk már nem egy Honda NSX-et alakított át, esetükben még Wataru Kato is képes rá, hogy a szokott bosozuku-szélesítésről is legyen, de ettől még korántsem lesz kevésbé szemrevaló
Megtestesült szépség – Kien 1991-es Honda NSX-e
2018. február 20.
Egy igazi japán klasszis, az NSX ideális tuning stílusa egészen Kien Honda NSX-ig volt ismeretlen. Innentől kezdve már világos, hogy hogy érdemes hozzányúlni a sportkupéhoz.
Honda NSX tuning elölről
2019. március 31.
A ’90-es évek fenséges sportautói közül ez az egyik legjellegzetesebb darab, ám nem sokan mernek ily módon hozzányúlni