hétfő - 2022. november 28.
3.5 °C
borús égbolt
alapjarat.hu logo
95 638 Ft
100 714 Ft
D 705 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

A Toyota vezérigazgatója nem örül az elektromos autók forradalmának

2020. december 21. | 16:23

A japán kormány 2035-től betiltaná a belső égésű motorral felszerelt járművek értékesítését. Akio Toyoda szerint az elektromos autók érkezése sem az iparágnak, sem pedig a környezetnek nem tesz jót.

Megtartotta évvégi sajtótájékoztatóját a Japán Autógyártók Szövetsége. Akio Toyoda, a Toyota vezérigazgatója az eseményen kifejtette, az elektromos autók érkezése hatalmas befektetést igényel, nagyobb szén-dioxid kibocsátással jár majd, illetve az üzleti mutatókra is negatív hatással lehet. A japán autógyártó első embere talán ezzel próbált némi nyomást gyakorolni az ország kormányára.

A terv szerint Japánban 2035-től betiltanák a belső égésű motorral felszerelt járművek értékesítését. A hibrid és plug-in hibrid modellekre vonatkozó szabályozás részletei egyelőre nem ismertek.

A Toyota a világ piacvezető gyártója a hibrid járművek tekintetében. Szerintük ez a megoldás a leghatékonyabb az autós közlekedés ökológiai lábnyomának csökkentése érdekében. Amennyiben a világ legtöbb országában betiltják a belső égésű motorok használatát, a Toyota 2025-től áttérne a szilárdtest akkumulátorokat tartalmazó autók értékesítésére. A döntéshozóknak azonban valószínűleg nem lesz elég türelmük ehhez, így a Toyotának is növelnie kell az elektromos technológia alkalmazásának mértékét.

A japán autógyártó próbálkozott Tesla akkumulátorcsomaggal felszerelt elektromos autók értékesítésével, ám ezt a vonalat nem erőltették sokáig. Jelenleg az üzemanyagcellás személygépjárművek fejlesztésén dolgoznak, azonban a hidrogén infrastruktúra kiépítése is hatalmas befektetéseket igényel.

Akio Toyoda fenti állítását – mely szerint az elektromos autók több szén-dioxidot bocsátanak ki – az élet már számos alkalommal megcáfolta. A Toyota vezérigazgatója hivatkozhatott volna a lítiumionos akkumulátorok biztonsági kockázataira is, ám ezt valószínűleg azért sem tette, mert a saját szilárdtest akkumulátoraik elkészüléséig ezeket kell áthidaló megoldásként alkalmazniuk.

Az elektromos autók gyártása mindenesetre jelentős befektetéseket igényel. A belső égésű motorok hamarosan bekövetkező betiltása miatt a vállalatoknak át kell csoportosítaniuk az erőforrásaikat, ami ebben a vészterhes időszakban különösen nehéz feladatnak bizonyulhat. Sokan a munkahelyük elvesztése miatt is aggódhatnak, ám a szakértők szerint az elektromos technológiára való áttérés új munkalehetőségeket is teremthet.

Akio Toyoda tehát világgá kürtölte az elektromos autókkal kapcsolatos ellenérzéseit, melyhez természetesen joga van. Az átállás azonban a jelek szerint nem választás, pusztán idő kérdése, így a Toyotánál is érdemes munkához látni, ha nem akarnak lemaradni a következő évtizedek versenyében.

  • Címkék:

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!