2020. március 17. | 08:58

A majdnem 56 millió forintos modell várhatóan 2022-ben kerül gyártásba egy wokingi üzemben.

Az Apex AP-0 egy elektromos szuperautó, amelyet az Egyesült Királyságban tervez és épít, az a cég, aki az Elemental RP1-et is megálmodta. Az aktuális széria is megállná helyét a versenypályán, ugyanakkor a közúti közlekedésre is alkalmas. Sajnos a képeken látható autó csupán egy koncepció, de a tervező Guy Colborne azt állítja, hogy nem sokat változtatnak majd rajta. Jelen formájában hajaz a KTM X-Bow-ra, viszont több kényelmi funkcióval fel van vértezve.

A zéró kibocsátású modell a legújabb az elektromos szuperautók listáján, amely folyamatosan bővül és olyanok találhatók rajta mint a Pininfarina Battista, a Rimac C_Two, a Dendrobium D-1 és a Lotus Evija.

Az Apex állítása szerint az AP-0 meghajtásáról egy 650 lóerő és 580 Nm nyomaték leadására képes rendszer gondoskodik, amely 2,3 másodperc alatt eléri a 100 km/órát, a maximális sebessége pedig 305 km/óra. Ezzel nem emelkedik ki a többiek közül, mivel a sprint ideje lassabb a Battistánál és a C_Two-nál, viszont gyorsabb mint az RP1 és az X-Bow. A szuperautó hivatalos hatótávja 514 km és egy 350 kW-os CCS-csatlakozón keresztül 15 perc alatt 80%-ra fel lehet tölteni.

„Az Apex AP-0 nem egy hiperautó. Ez tükröződik az árban, a teljesítményben és a jármű súlyában. Ehelyett ez egy sportkocsi, amely könnyű és gyors és felveszi a versenyt a világ leggyorsabb elektromos négykerekűivel” – mondta az Apex egyik munkatársa.

Az Apex szerint az AP-0 súlya 1200 kg, ez lényegesen alacsonyabb az elektromos sportkocsik nagy részénél, köszönhetően a szénszálas felépítménynek. Továbbá moduláris alvázat és egy középső gerincet használ, amely összeköti az elülső és a hátsó részt. Az akkumulátorokat elölre és hátra a padlóra szerelik, hogy a lehető legalacsonyabban legyen a súlypont.

Az AP-0 nyomórudas felfüggesztési rendszert használ, ugyanúgy, mint a legtöbb Formula 1-es csapat és automatikusan állítható a hasmagasság a tekercsrugóknak és lengéscsillapítóknak köszönhetően.

Természetesen képes a 3. szintű autonómiára, amely magában foglalja az automatikus vészfékezést és a sávtartást is, de az Apex szerint a rendszer elég fejlett a 4. szinthez. Ez a Lidar technológiának köszönhető, ezek az érzékelők részletes képet készítenek a jármű környezetéről, ennek köszönhetően segít a veszélyek, gyalogosok és kerékpárosok detektálásában.

Az utastérben két kagylóülés kap helyet, amelyek kimondottan versenyautós üléspozíciót kölcsönöz a szerencsés sofőrnek, aki vásárolhat magának egyet az évi 500 db-ból. Az Apex korábban piacra dobta a 620 kg-os, 400 lóerős AP-1-et, melyből eddig több mint 10-et adtak el.