2017. június 13. | 11:19

A Fisker Emotion ha minden igaz legalább 640 km-es hatótávval fog rendelkezni és elképesztő 9 perces gyorstöltéssel és a legnagyobb energiasűrűségű akkumulátorokkal

A Fisker márka alapítója és névadója, Henrik Fisker bejelentette, hogy augusztus 17-étől piacra fogják dobni a Fisker Emotiont, aminek több mint 640 km-es hatótávja lesz. Amellett, hogy kategóriájának legnagyobb hatótávja lesz a Fisker Emotioné, 9 perc alatt gyorstöltővel fel lehet majd tölteni. Ezek mellett a legnagyobb energiasűrűségű akkumulátorokat fogják beleépíteni, valamint a előkészítik a terepet az önvezetéshez is.
A Fisker Emotion vonalai nem véletlenül hasonlítanak az Aston Martinéra, az Emotion és a DB9 tervezője ugyanaz

Ugyanis egy lidar (lézer alapú radar) fog helyet kapni az autó elején, ahol normális esetben a hűtőrácsnak kellene lennie. Mivel a Fisker Emotion elektromos, ezért ez teljesen felesleges lenne, de lidar ide vagy oda, egyelőre még azt nem jelentették be, mennyire lesz önvezetőképes az autó. Arról már korábban írtam, hogy a BMW az önvezetés 3. és 4. szintjét 2021-re akarja elérni, tehát ők már képesek lesznek az úton töltött idő jó részében sofőr nélküli vezetésre is. A Fisker Emotion szemrevaló autónak ígérkezik és erről nem csak a sirályszárnyas ajtók tehetnek, hanem maga a tény, hogy Henrik Fisker felelős az autó dizájnjáért, aki korábban az Aston Martin DB9-es és a BMW Z8-et is tervezte.
Sirályszárnyak, csak hogy még mutatósabb legyen az Emotion

De hogy Fisker nem csak a szemedet tudja elkápráztatni, kiváló példa a szintén általa tervezett grafén-alapú akkumulátor, ami a legnagyobb energiasűrűséget fogja produkálni. Korábban Fisker azt nyilatkozta, hogy a beltér a lehető legnagyobb lesz az Emotion méreteihez képest.
„Az egész utastér a lehető legelőrébb került, valamint a motorháztetőt is igyekeztünk minél alacsonyabbra tenni, hogy a lehető legjobb aerodinamikáért.” „Mivel egy elektromos autóhoz képest jobb az akkumulátorok elhelyezése, így még dinamikusabb és sportosabb dizájnt tudunk az autónak adni amellett, hogy a lábtér akár a nagy luxus szedánokhoz mérhető.”
Fisker már korábban elhatározta, hogy belenyúl a már annyira megszokott arányokba, csakhogy egyedi lehessen az autója.
„Ez rizikós, mivel az emberek nincsenek hozzászokva.”

Új arányokkal fog rendelkezni az autó és nem mellesleg a kis szériaszám miatt magas árral

Az autóhoz az akkumulátorokat a Fisker Nanotech fejlesztette, a Fisker Inc. egyik leányvállalata, ami kifejezetten akkumulátorokkal foglalkozik. A vállalat állítja, hogy a grafén-alapú technológiával nagyobb hatótáv, gyorsabb töltési idő és hosszabb akkumulátor élettartam érhető el. Az Emotion lesz az első autó a Fiskertől, ami még egy kis szériaszámú, drága, karbonszállal megerősített alumíniumvázas autó lesz, az akkumulátorok mélyen a padlóban lesznek elhelyezve. Az autó ráadásul a VLF-fel lesz építtetve, amit részben Fisker is birtokol és birtokolni fogja azokat a felszereléseket, amik szükségesek lesznek az önvezetés megvalósításához. Az önvezető szoftvert ráadásul külsős céggel íratják, hogy a költségeket alacsonyan tartsák a maximális hatékonyság mellett.
„Lesz ezután egy második modell, ami követi, nagyobb szériaszámban gyártva, így olcsóbb lesz.” „A gyártás egy korábban már alapított gyártó által lesz végrehajtva, egyszerűen azért, mert ők már tudják, hogyan kell nagy darabszámban jó minőségű autót gyártani.”

Vajon sikerül kinőnie magát a Fiskernek a Tesla vetélytársává?

Arról azonban nem beszélt, végül is melyik gyártót bízná meg a gyártás feladatával, de azt legalább megerősítette, hogy egy moduláris EV-platformra fog épülni a második modelljük.
„A platform méretezhető lesz, így több modell is létrehozható lesz rajta majd a jövőben.” – mondta Fisker.
Ha sikerül a tervük és több modellt is piacra dobnak, akár a Tesla konkurenciájává is válhatnak, de akár a Mercedes elektromos SUV-ját is megszorongathatják majd. Forrás: Autocar
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!