2021. január 19. | 12:51

A kompakt SUV megkaphatja a Renault által fejlesztett hibrid rendszert.

A Renault-csoporthoz tartozó Dacia legújabb tanulmányautójáról egyre több információ lát napvilágot. A „Bigster” egy középkategóriás, modern és divatos szabadidő-autó, amely a mostani évtized közepe táján (2024 végén, vagy 2025 elején) kerülhet piacra.

A román autógyártó által fejlesztett Bigster a Dusternél is nagyobb, a robosztus formával megáldott kompakt SUV 4,6 méter hosszú, a méretnövekedés lehetővé teszi, hogy akár hétüléses változat is készüljön belőle a gyárban. A terepjáró a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség által kifejlesztett CMF-B platformra épül majd. A Motor.es kicsit újragondolta a koncepciót, íme:

A Dacia szerint a Bigster a szabadidő-autók esszenciáját nyújtja, a meglehetősen szögletes formákhoz hozzá kell szoktatni a szemünket az új Dacia modellek esetében. Az autó egyik jellegzetessége az Y-alakú hátsó fényszóró. A 3D-s Dacia-feliratok is szembetűnőek, lehet, hogy a sorozatgyártott példányokon is visszaköszönnek majd. A Bigster karosszériáját alkotó műanyag védőelemek újrahasznosított anyagokból készülnek.

Az első lökhárító szenzorokat és radart is kapott, de talán ennél is érdekesebbek a négyzet alakú kerékjárati ívek. A gyártó elmondása szerint egyébként nem biztos, hogy a modellt úgy fogják hívni, ahogy most, szóval lehet, hogy nem találkozunk majd a Bigster névvel az autópiacon. A néhány év múlva érkező SUV megkaphatja a Renault által kifejlesztett hibrid rendszert, így nem meglepő módon a divatos városi terepjáró benzines és hibrid hajtáslánccal is rendelhető lesz.

Az is kiderült, hogy 2025-ig bezárólag három új Dacia debütálására lehet számítani, a most bemutatott tanulmányautón kívül két további B-szegmensű kocsival bővül a gyártó palettája, az egyik 2022-ben, a másik pedig 2024-ben érkezik. Azokról egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy a most bemutatott SUV-hoz hasonlóan a CMF-B platformra épülnek majd.