2021. február 18. | 13:39

Virtuálisan ott voltunk a Nissan Qashqai sajtóbemutatóján, ahol lehullott a lepel az új SUV-ról, és az is kiderült, mitől olyan különleges az új, e-Power névre keresztelt technológia.

Látványos, jövőbe mutató intróval vette kezdetét a legújabb Qashqai sajtóbemutatója, Marco Fioravanti, a Nissan Europe terméktervezési alelnökének részvételével.

A crossover 2007-ben megjelent első generációja óta a gyártó legjobb eladási statisztikákat produkálta Európában. A Nissan jelenlegi törekvése pedig, hogy 2023-ig 50%-ra növelje az elektromos hajtáslánccal rendelkező modellek arányát a kontinensen. Ennek aprópóján tehát két elektromos hajtáslánccal érkezett meg az újragondolt Qashqai.

Ahogy azt már egy előző cikkünkben olvashattátok, az egyik egy, a Nissannál újdonságként megjelenő 1,3 literes, DiG-T benzinmotorral párosított 12V-os mild hibrid rendszer, amely hatékony kigyorsításokra és gyorsabb újraindításra lesz képes. Ez a változat a gyártó termékpalettáján 140 és 160 lóerős változatokban lesz elérhető, utóbbihoz opcionálisan választható összkerékhajtás is.

A gyártó nagy dobása azonban az az innovatív e-Power rendszer, ami a Nissan kínálatában abszolút újdonságnak számít Európában. A rendszer lényege, hogy egy 154 lóerős, 1,5 literes változó sűrítési viszonyú benzinmotor úgymond generátorként gondoskodik a 187 lóerős villanymotor majdnem folyamatos töltéséről. Magyarra fordítva, a benzinmotor nem szól bele a hajtásba, a kerekeket csak és kizárólag az elektromotor hajtja. Ennek a technológiának köszönhetően nagymértékben növelhető a hatótáv, ennek pontos számadatáról azonban a bemutató során sem kaptunk további információt.

Az új CMF-C platformnak köszönhetően az autó beltere sokkal tágasabb, külső méreteit tekintve azonban szinte megegyezik elődjével. Ennek a kialakításnak hála tágasabb hátsó lábtér, és tágasabb utastér jár a vezetőnek és az anyósülésen utazónak egyaránt. A csomagtér 74 literrel nőtt, így az jelenleg 504 literes térfogattal bír. Hasznos újdonság a 90 fokos szögben nyíló hátsó ajtó, ami megkönnyíti a pakolást, és a gyerekülések kivételét, vagy behelyezését az autóba.

Maradjunk még a belső részleteknél, mint például az opcionálisan választható, nappa bőr kárpit, aminek az elkészülte 25 napot vesz igénybe. Ez persze csak egy extra a sok közül, elérhető lesz például masszázs funkció is az első ülésekhez.

A leegyszerűsített kezelőszervek természetesen nem jelentik azt, hogy a crossover nincs telepakolva a legmodernebb elektronikai apróságokkal és vezetéstámogató rendszerekkel. A 10,8 colos head-up display például a szegmens legnagyobb HUD-kijelzőjének minősül. A műszeregység helyén elhelyezkedő digitális TFT képernyő a vezető igényeihez igazodva testre szabható, de ezzel már nem csak a Nissannál, hanem sok más márka esetén is találkozhattunk. Az infotainment rendszer természetesen Android Auto és Apple CarPlay kompatibilis, utóbbi esetében a rendszer wireless megoldást is kínál. A piacon jelenleg a legerősebb, 15 wattos vezetés nélküli telefon töltési lehetőségünk is lesz, és autón belüli Wi-Fi hálózat is a rendelkezésünkre áll.

Minden változatban elérhető lesz az intelligens adaptív tempomat, az úgynevezett ProPILOT vezetéstámogató rendszer, a Nissan által fejlesztett vészfék asszisztense, tehát minden olyan elektronikai extra, mely még biztonságosabbá teheti az utazásunkat, minden körülmények között.

Amennyiben kíváncsi vagy a Nissan Juke 1.0 menetpróbájára, ebben a videóban megtekintheted azt.