Furcsa módon a BMW az első autógyártó, amelyik hamarosan indukciós töltőt kínál elektromos és plug-in hibrid autóihoz.

A BMW hétfőn jelentette be, hogy a sok koncepció és hangzatos lózung helyett végre a tettek mezejére lép, és piacra dobja saját vezeték nélküli, indukciós töltési rendszerét. A Mercedes-Benz lehet a következő a sorban, ők az egyik S-osztályos modelljüknél teszik majd elsőként elérhetővé a megoldást. A dologban technológiai szempontból nincs semmi bravúr, hiszen a megoldás az elektromos fogkeféknél és mobiltelefonoknál már régóta működik, ám az autógyártók eddig nem rukkoltak ki saját termékkel.
Elég a szerkezet fölé parkolni, és az autó leállítása után automatikusan megkezdődik a töltés.

A BMW töltője júliustól lesz kapható Németországban, az Egyesült Államokban, Japánban, Kínában és az Egyesült Királyságban, az első kompatibilis modell pedig a 2018-as BMW 530e iPerformance plug-in hibrid lesz.
BMW 530e iPerformance

A rendszer tulajdonképpen egy a garázspadlóra helyezhető lapos készülék (GroundPad), ami vezetéken keresztül csatlakozik a konnektorhoz, ahonnan felveszi a szükséges áramot. A készülék maga elektromos teret hoz létre, amit a fölötte álló autó alján elhelyezett tekercs (CarPad) elektromos árammá alakít át, amivel tölti az 530e iPerformance akkumulátorát. Később, az új modellek bevezetésével együtt persze nő majd a kompatibilis autók köre.
Az autó wifin keresztül kommunikál a töltővel.

A rendszer töltési kapacitása 3,3 kilowatt, amivel a BMW 530e iPerformance 9,2 kilowattórás akkuját 3,5 óra alatt lehet nulláról teljesen feltölteni. A bajor cég szerint a töltő hatékonysága 85 százalékos. A megoldás legnagyobb előnye természetesen a kényelem, hiszen a tulajdonosnak nem kell a csatlakozókkal és a kábelekkel bajlódnia, ami különösen akkor kellemetlen, amikor az autó koszos.
Az sem jelenthet gondot, hogy a sofőr a töltőállomás fölé navigálja az autóját, ugyanis az állomás wifin keresztül kommunikál a kocsival, ami az infotainment kijelzőn színes nyilakkal mutatja, merre kell kormányozni. Az egész azért sem ördöngösség, mert nem kell milliméter pontosan a pad fölé parkolni, a sikeres csatlakozásról pedig egy ikon tájékoztat. A töltés automatikusan elindul, amikor a sofőr leállítja az autót, valamint leáll, amikor az akkumulátorok fel lettek töltve, vagyis nincs üresjárat, felesleges áramfogyasztás. A 2018-as BMW 530e iPerformance plug-in hibridje 2 literes turbófeltöltős benzinmotort kapott, amit egy elektromos motor egészít ki, ami a hátsó kerekeket hajtja meg. Az erőforrás csúcsteljesítménye 248 lóerő, amivel a BMW információi szerint 6 másodperc alatt gyorsul fel az autó 100 km/órás sebességre. Forrás: