Az Audi A8 a 2013-as ráncfelvarrás során acélosabb és gazdaságosabb motorokat kapott. Tény, hogy nem ez a V8-as limuzin fog a föld megmentésében főszerepet játszani, viszont amit utasinak nyújt, az egészen kivételes.
Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
Előnyök
Erélyes motor
Pompás beltér
Finom futás
Hátrányok
Magas ár
Borsos szervizszámlák
Kényes világos bőr belső
Köszönjük az tesztautót a Magyar Autókereskedőház Zrt.-nek! - https://www.mahzrt.hu/
Az Audi felsőkategóriás limuzinjainak sorolását az első állandó összkerékhajtású luxusszedánnal, az 1988-ban megjelent V8-cal kell kezdeni, mely a korához képest erősebb és sokkal komolyabb, 3,6 literes, 247 lóerős, V8 egységgel rendelkezett. 1991 augusztusától 4,2 literes, 276 lóerős motorral gyártották, tehát valahol itt kezdődött a mértéktelen köbcenti növelés, innen eredeztethető az 1994-óta futó A8-as is.A haladás technikájának égisze alatt az Audi természetesen tovább vitte innovatív technikáit, mai napig a kihagyhatatlan egységek közé tartozik a quattro hajtás, tiptronic váltó és az alumínium vázszerkezet. Az A8 mindig is a márka úttörője, előfutára volt, hiszen az újdonságokat általában ebben a modellben mutatták be. Az A8 szállította nekünk először a Google Earth alapú, 3D-s navigáció rendszert, a teljesen LED fényszórókat és a 8 fokozatú automata váltót is. A harmadik generációs A8 2010-ben mutatkozott be, három évvel később már a faceliftes változatot is megcsodálhattuk a Frankfurti Autószalonon. A 2018-ban érkező negyedik generáció még magasabbra helyezi a lécet, főleg az önvezető technológia terén, addig is be kell érjük ezzel a szerénynek nem nevezhető 4.0 BiTFSI Quattro Tiptronic modellel.
Alumínium = Audi A8
A 2013-as ráncfelvarrást követően az A8 pont annyit változott, hogy egyértelműen megkülönböztethetővé vált a régitől, vagyis szokás szerint átrajzolták a lámpákat, amelyek már mátrix-LED fényszórók formájában is kérhetők, szolid 850 000 Ft-os felárért. Szép is, jó is, hiszen nem vakítja el a szemből érkezőket. Oldalanként 25 diódából áll, és képes arra, hogy távolsági üzemmódban érzékelje a szemből érkező vagy előttünk haladó gépkocsikat és automatikusan lekapcsolja az adott diódát, hogy ne verje ki a szemét szegény sofőrnek. Szögletesebbre rajzolták a hűtőmaszkot és valamennyit a lökhárítón is módosítottak, aminek eredménye egy összeszedettebb, egységesebb luxuslimuzin. Az alumíniumból készült Space Frame vázszerkezet, aminek tömege mindössze 231 kilogramm. 40 százalékkal könnyebb egy normál acél váznál, ennek is köszönhető hogy 3.0 literes TFSI motorral szerelt A8 az összkerék-meghajtású konkurenseivel szemben könnyebb. A monumentális limuzint a motorháztetőn és az oldalain végigfutó vonalak, vékonyan megjelenő króm díszcsíkok varázsolják kecsessé, na meg persze a szürke metálszín, ami az Audiknak mindig is a legjobban állt, mintha az egész autó egy nagy alumínium tömb lenne. A frissítések során a tizenkét árnyalatból felépülő színkínálat öt új színnel bővült, lehet tehát válogatni. Az autó méretei a következőképp alakulnak: 5,14 x 1,95 x 1,46 méter, a tengelytáv 2,99 méter hosszú. Nőtt a csomagtartó nyílása - azt gondolom ezen számok mellett senki sem panaszkodhat, ha helyet foglal egy A8-ban.Az A8 kabinjából árad a puhaság
Az Audi A8 jobb minőségű enteriőrt kapott, bár nem tudom hová lehet fokozni az amúgy is precíz, igényesen kialakított, németes belső teret. A fényűzés egyik legmagasabb fokával találkoztunk a limuzinban, igaz, ebben a konkrét darabban elég sokféle szín találkozik, amitől kissé golyózott is a szemem. Azonban tény, hogy így is káprázatos, főleg a bőr tapintása és illata, ami azért elég kényes. A tulajdonos helyében minden módszert bevetnék az épségének megőrzéséért, bár lehet, hogy csak én vagyok ennyire interior-fan. A lényeg, hogy imádtam az összemosódásokkal együtt. Azt be kell vallanom, hogy az S-osztályba rendelhető öt különböző hátsó sorral azért nem tud versenyezni, de egy átlag autós igényeinek ez jelenti a csillagos eget. Igény szerint rendelhető hozzá hűtő, a jobb ülés háttámlájából elektronikusan kihajló lábtartó, lyukacsos bőrözés, finoman süppedő lábszőnyeg és megannyi nyalánkság. A kényelmet szolgálja az is, hogy gyakorlatilag minden - a csomegtérfedéltől a kormányoszlopán át az ülésekig - motorral mozog, így több száz villanymotorka dolgozik azért, hogy az embernek csak az ujjpercét kelljen mozdítani. Pozitívum, hogy az Audi legalább nem óriási, minden figyelmet magára vonó kijelzőpanelekből állítja össze a műszerfalait, így legalább van lehetőség megcsodálni a beltér részleteit. Minden egyes gomb és kezelőszerv magában hordozza a funkcionalitást és a minőségérzetet. Na és a masszázs ülések, valami csodálatos érzés amikor az apró gömböcskék menet közben a lumbágómat kezelik, majdnem olyan jó, minta egy Merci tenné ugyanezt.435 lóerővel is békés az A8
Megint csak a facelifttel jövök, hiszen a 2013-ben bemutatott Audi A8-as takarékosabb motorpalettát kapott, amellett, hogy valamivel erősebbekké is váltak. Jelen esetben a 250 km/h-ás végsebességről egy 4.0 literes, biturbó V8-as benzinmotor gondoskodik, melynek teljesítménye 435 lóerőben és 600 Nm-es nyomatékban tárul elénk. Félelmetes, hogy a 65 lóerő híján félezer lóerő milyen dinamizmussal indítja meg a luxuscirkálót, amely Dynamic módban sokkal közvetlenebb kormányzással és motorvezérléssel járul hozzá az élményhez, sőt az Audi Drive Select a légrugókat is képes hangolni. Bár én a Comfort mód mellett teszem le a voksom, hiszen ilyen egy guruló pompapalotává válik. Mindenféle puhaság ellenére 4,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-ás sebességet, az ilyesfajta gyorsulgatások során 20 literes átlagfogyasztás is leolvasható a műszerfalról, de ha finoman, nem boyracer módjára közlekedik valaki, akkor a gyári adatokat megközelítő, 12-14 literes átlag is hozható. A takarékos közlekedéshez hozzájárulhat a hengerkikapcsolással operáló erőforrás, mely részterhelés esetén csak 4 hengert dolgoztat. A 8 fokozatú ZF automata váltó finoman teszi a dolgát, az egyik legjobb a szegmensben: 60-nal csordogálva a hatodik, hetedik fokozatot használja, de sebesen vált vissza, ha szükséges.Az Audi A8-ban leteheted magad
Az Audi A8-hoz szériában jár az adaptív légrugós felfüggesztés és a quattro-hajtás, ami makulátlan elegyet alkot, az ember szint észre sem veszi a magyarországi utakra jellemző kisebb-nagyobb úthibákat. De tényleg. A sebességről nem is beszélve, hiszen gumicsikorgatás nélkül lehet vele élesebb kanyarokat is bevenni, annyira lágy és közben feszes a lengéscsillapítás - erre csak az A8-hoz hasonló luxuslimuzinok képesek. A hosszított tengelyes változat Kínában fogy a leginkább, míg Európában csak minden negyedik A8 Long kivitelű. Azt gondolom bárki beérné ezzel is, főleg úgy, hogy minden mozdulatában simulékony és kifinomult az autó, a kormányzás a méreteihez képest rendkívüli módon direkt. A szofisztikált közlekedéshez természetesen hozzájárul a motor selymes járása, mely csak nagyobb gázadásra hallatja hangját. Imádni való, ahogy a 3993 köbcentis motor legjótékonyabb hanghullámai szűrődnek csak be az utastérbe. Kicsit olyan, mintha egy bársonyszőnyegen ülve utaznánk, ez az, amit igazán tudnak a német prémiumgyártók a versenytársaikkal szemben: 180-as tempónál is melengetik lelked és tested egyaránt.Audi A8 4.0 TFSI: Összegezve
A tesztből azt hiszem kiderülhetett, hogy az Audi A8 minden igényt kielégít: egyszerre testesít meg kifinomult limuzint vagy sportautókat megszégyenítő két tonnás sportautót. A quattro hajtás, adaptív lengéscsillapítás és a kényeztető berendezések összessége egy kompromisszummentes közlekedést biztosító járművet alkot, melynek hátránya a borsos ár és fenntarthatóság lehet. Lehet, hogy csak erőfitogtatás az egész, de ez akkor is egy hajmeresztő játék.Audi A8 Facelift - 4.0 BiTFSI V8 Quattro Tiptronic
- Lökettérfogat: 3993 cm3
- Hengerek/szelepek: 8/32
- Max. teljesítmény: 435 LE 5100-6000/perc
- Max. forgatónyomaték: 600 Nm 1500-5000/perc
- Hossz./szél.: 5135/1949 mm
- Tengelytáv: 2992 mm
- Saját tömeg: 1995 kg
- Városi fogyasztás: 12,6 l /100 km
- Országúti fogyasztás: 7,1 l /100 km
- Vegyes fogyasztás: 9,1 l /100 km
- CO2-kibocsátás: 213 g/km
- Végsebesség: 250 km/h
- 0-100: 4,5 s