A Mercedes E-osztály minden egyes porcikájában csúcstechnológiát, eleganciát és komfortot áraszt, nem beszélve a takarékos dízelmotorról. Ez volna a felső-középkategória csúcsa?
Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)

Előnyök
Finom külső és belső dizájn
Kimagasló komfort
Alacsony fogyasztás
Hátrányok
Magas fordulaton zajos dízel
Bőség zavara
Drága extrák
A tesztautót a Magyar Autókereskedőház Zrt. biztosította – https://www.mahzrt.hu/
A Mercedes E-osztály több, mint hatvan éve koptatja az utakat. Az általam tesztelt autó már a tizedik felvonás, így volt miből merítenie a tervezéskor a német prémiumgyártónak. Az itt feltűnő kétliteres Mercedes-féle dízelmotor már a nyolcvanadik évfordulóra készült el, a világelső, nagy szériában gyártott autó 1936-ban a taxisoknak gyártott 260 D volt.
Ez a felső-középkategóriás modell már a W213-as gyári kódot viseli, és kijelenthető, hogy a szegmensben az egyik legjobb, legkényelmesebb, legszebb dizájnnal rendelkező autó, amely egy teljesen új fejlesztésű motorral bír, viszont ez a legapróbb egység csak később csatlakozott a motorpalettához.


Mercedes-Benz E200d: Terebélyes mégis könnyed
Az E-osztály külső és belső formavilága egyaránt sokat változott az elődhöz képest, inkább a gömbölyded stílus irányába húz. A finom vonalak szépen rejtik el a valós méreteit, az autó 4,92 méter hosszú, tengelytávja 294 centiméter, a karosszéria méretei megnövekedtek: hosszban 4,3 centivel, tengelytávban 6,5 centivel gyarapodott. Amire talán a legbüszkébb lehet a gyártó az a 0,23-as alaktényező, amely kategória elsőnek számít.


Mercedes-Benz E200d: Pazar beltér
A Mercedes E-osztály finomságairól simán lehetne több száz oldalas könyvet is írni, megjelenésekor a piac legmodernebb fejlesztésivel volt megáldva. Nincs olyan extra, ami alapáron vagy felárért ne szerepelne a kínálatban, a kényelmet szolgáló berendezések mellett a tervezők az aktív-passzív biztonságra is maximális hangsúlyt fektettek. A sofőrt tökéletesen tehermentesíti például a távolságtartó tempomat, a táblákat felismerő rendszer, finoman lassít, gyorsít vagy akár sávot tart és vált magától – más szóval pihentetővé teszi a vezetést.



Mercedes-Benz E200d: Elég lehet a legkisebb dízel?
A W213 megjelenésekor a 195 lóerős 220d volt az alap öngyulladós verzió, a tesztalanyban található 1950 köbcentis, 150 lóerős turbós változat kicsivel később csatlakozott a palettához. A teljesen alumínium blokkos és hengerfejes konstrukció 360 Nm-es nyomatékot biztosít, a turbófeltöltő változó geometriájú, így a turbólyuk nemigen érződik: 8,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége pedig 224 km/h.


Mercedes-Benz E200d: Selymes futás, és ennél még van feljebb
Az E-osztályhoz összesen ötféle futómű kérhető, a tesztjárműben a kellő komfortot biztosító alap acélrugós, Agility Control szelektív lengéscsillapítós megoldás foglalt helyet, a legdrágább 760 ezer forintba kerülő, elöl két-, hátul háromkamrás adaptív légrugós rendszer simulékonyságát elképzelni sem tudom ezek után.


Mercedes-Benz E200d: Összegezve
A W213-as Mercedes újragondolt, gömbölyded formavilágával, szinte semmihez sem hasonlítható belterével az egyik legigényesebb szedán a jelenlegi piacon, melyben kiváló elegyet alkot a segédberendezések és az elektronikai szolgáltatások sokasága. Ráadásul ezzel a luxusautóval könnyedén 6 literes átlaggal el lehet járni, viszont ezek a kiváltságok az árcédulán tökéletesen tükröződnek. A Mercedes E200d egy remek utazó autó, de azt gondolom, hogy jobban jársz, ha az eggyel erősebb, 195 lóerős változat mellett határozol, hiszen az sem fogyaszt sokkal többet, de legalább rendesen odaver az üléshez.Mercedes-Benz E200d G-Tronic (W213)
-
- Lökettérfogat: 1995 cm3
- Hengerek/szelepek: 4 / 4
- Max. teljesítmény: 150 LE (3200-4800/perc)
- Max. forgatónyomaték: 360 Nm 1400-2800/perc
- Hossz./szél.: 4923/1852 mm
- Tengelytáv: 2939 mm
- Saját tömeg/ Össztömeg: 1605 kg / 2320 kg
- Városi fogyasztás: 4,7 l /100 km
- Országúti fogyasztás: 4,1 l /100 km
- Vegyes fogyasztás: 4,3 l /100 km
- CO2-kibocsátás: 112 g/km
- Végsebesség: 224 km/h
- 0-100: 8,4 s