A Genfi Autószalonra készültünk mikor érkezett a hír, hogy egy X-Trailt kapunk a hosszú útra. Valahol mindenki megkönnyebbült, mert tudtuk, hogy a Nissan legnagyobb és legerősebb szabadidő-autójával lesz dolgunk.
Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)

Előnyök
Kényelmes, jól variálható utastér
Meglepően jó CVT váltó
Rugalmas hajtáslánc
Hátrányok
Nem túl modern központi rendszer
Hangos autópályán
Drága dízel felár
A tesztautót a Nissan Sales Central & Eastern Europe Kft. biztosította!
Februárban, a Genfi Autószalonra történő készülés során ért minket a hír, hogy a Nissan Magyarországi képviselete egy X-Trailt biztosítana számunkra az utazáshoz. Körülbelül 3000 kilométer várt ránk, így nagyon megörültünk, hogy nem a céges, kombi Focussal kell megtennünk ezt a hosszú utat, hiszen tudtuk, hogy a Nissan legnagyobb szabadidő-autójához van szerencsénk.
Nissan X-Trail: Szimplán nagy
Ez elmúlt 5-10 évben csúnyán elharapódzott a SUV-őrület, hiszen aki csak teheti magas, impozáns, biztonságot nyújtó crossoverekben pihenteti a fenekét. Valamilyen szinten meg is értem őket, mert manapság már menőbb egy városi terepjáróban utaztatni az egész családot, mint venni egy semlegesnek számító egyterűt.
Nissan X-Trail: 3000 kilométert gond nélkül elülsz benne
Az X-Trailben a családi autókat megszégyenítő helykínálat és elrendezés fogadott minket, és egy csöppet sem támadt kétségünk afelől, hogy kényelmes utunk lesz. Kezdjük a sofőr ülésnél, melyet elektromosan tudtam állítani, az átformált kormány remek fogású, fűthető, sportos, lecsapott alsó résszel rendelkezik és kellemes rajta a bőr tapintása is. Bal könyökömnél a támaszték külön kérhető puhított változatban, azt mindenkinek ajánlom, mert egyébként a kopogós, komor műanyagok könnyen elszaporodnak az utastérben.

Nissan X-Trail: Megköveteli a nagyobb motort
Szóval mint már említettem, jót tett az Nissan X-Trailnek az öblösebb dízelmotor, amely a Renault Koleosból ismert lehet: ez került bele, csupán annyi történt, hogy a Nissan mérnökei elektronikusan áthangolták. A dinamikus közlekedéshez igényli az 1995 köbcentit, főleg, ha hét üléssel kéred vagy utánfutót cibálnál vele: kézi váltó esetében 2000 kg, CVT-nél 1650 kg a fékezett vontatási kapacitás.

Nissan X-Trail: Igásló az autópályán
Az X-Trailhez a hatfokozatú kézi váltó összkerékhajtással jár együtt, a fokozatmentes CVT automata váltóval első- és összkerékhajtással is elérhető. Meglepődötten tapasztaltuk, hogy a CVT Xtronic váltó kiválóan palástolja fokozatmentes létét. Igaz, hogy a sportolást nem támogatja, de minimálisan mindig ugrik vissza a fordulatszámmérő, mintha valóban váltana az egység. Csak róttuk a kilométereket és egészen hozzászoktunk ehhez a megoldáshoz, mely egy ilyen hosszú út során zökkenőmentes, komfortos haladást biztosít.
Összegezve
Összességében pihentetően töltöttük el a közel 3 000 kilométert az X-Trailben. Kényelemre nem volt panasz, a menetdinamikai gyengeségeket kiküszöbölték a kissé kulturálatlan 2,0 literes dízelmotorral. Egyedül talán a hátsó dobokból érkező zaj és a menetszél ronthat értékelésemen, de egy olyan autótól, ami terepen is helyt áll bármikor, ez legyen a legkisebb baj. Az összeszerelésben, anyagminőségben hozta a japánoktól elvárható színvonalat, bár aki ilyen autót vesz, nem ez lesz számára az elsődleges szempont. A kétliteres dízel felára viszonylag magasra rúg, a Tekna felszereltségű, CVT-s 4x4-es tesztautónk ára 12 904 000 Ft, az 1,6 literes benzinmotorral és Visia felszereltséggel már 7 284 000 Ft-ért hozzá lehet jutni.Nissan X-Trail - 2.0 dCi Xtronic 4x4
- Lökettérfogat: 1995 cm3
- Hengerek/szelepek: 4/16
- Max. teljesítmény: 177 LE 3750/perc
- Max. forgatónyomaték: 380 Nm 2000/perc
- Hossz./szél.: 4690/1820 mm
- Tengelytáv: 2705 mm
- Saját tömeg: 1675 kg
- Városi fogyasztás: 6,6 l /100 km
- Országúti fogyasztás: 5,6 l /100 km
- Vegyes fogyasztás: 6,0 l /100 km
- Tesztfogyasztás: 8,6 l /100 km
- CO2-kibocsátás: 158 g/km
- Végsebesség: 196 km/h
- 0-100: 9,6 s