A Mercedes névváltoztatási folyamatai lezárultak. Mindenki tudja, hogy mit takar pontosan a GLE. Vagy mégsem? Itt egy kis ízelítő a V6-os dízellel szerelt kedves óriásból!
Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)

Előnyök
Kényelmes belső
Nyomatékos motor
Jó vezethetőség
Hátrányok
Drága extrák
Mercedeshez mérten elavult műszerfal
A tesztautót a Magyar Autókereskedőház Zrt. biztosította – https://www.mahzrt.hu/
A Mercedes-Benz 2015-ben nagy átrendeződéseket eszközölt, már ami a palettán található modellek nevét illeti. Mivel a crossoverek, SUV-ok után az érdeklődés egyre inkább csak növekedett és növekedik a mai napig, ezért a németek is tágították a skálát, de az átláthatóság érdekében lépniük kellett. Alulról felfelé haladva: megszületett a piciny GLA, a GLK-ból GLC lett, a GL-átalakult GLS-re, a G-wagen maradt csak a biztos, megingathatatlan pont.
Mercedes-Benz GLE 350d - terebélyes
A Mercedes-Benz ML-hez képest a GLE arányai nem változtak, ahogyan egy ráncfelvarrásnál lenni szokott: átszabták a hűtőmaszkot, a lökhárítókat, a motorháztető lágyabb vonalakat kapott, és a hátsó bumpert szolid diffúzorral tették teljessé. Nehéz megítélni, hogy ez most facelift, vagy egy teljesen új modell született - inkább valahová a kettő közé tenném, hiszen jóval határozottabb és lendületesebb megjelenést kapott. Ja, és milyen aranyosan törülnek el az aprócska kerekek a méretes kasztni alatt.

Mercedes-Benz GLE 350d – szellősen komfortos
A Mercedes-Benz GLE méreteit már külsőleg méltattam, nem gondolnád, de a beltér is hasonlóan dicséretre méltó. A Mercedesre jellemző kifinomultság és visszafogott elegancia fogad a komfortos, fotelszerű ülésekben helyet foglalva. A memóriás ülések magas üléspozíciója egyfajta magabiztosságot kölcsönöz az elöl utazóknak, igaz, azért így sem könnyű ezzel a tekintélyes autóval szűk helyeken manőverezni, de a 360 fokos kamerarendszer ebben nagy segítséget nyújthat.

Mercedes-Benz GLE 350d – zavartalan közlekedés
A Mercedes-Benz GLE 350d hajtásláncát tekintve sem egy mindennapi autó. Az erősebb, 3.0 literes V6-os turbódízellel szerelt változat 258 lóerőt és figyelemre méltó, 620 Nm-es maximális nyomatékot produkál. Mindezt a 9G-Tronic, kilencfokozatú váltón keresztül juttatja el az összes kerékhez. Nincs semmi erőlködés, minden egyes mozdulatából sugárzik a magabiztosság, dízelhez képest mindezt csendesen teszi.

Mercedes-Benz GLE 350d – meglepően ügyes
Ismét csak a méretével példálóznék. Ahhoz képest, hogy mekkora és milyen nehéz, kifejezetten precíz és könnyedén irányítható. Kellemes tekergetni a kormányt, az átdolgozott acélrugós futóművet adják hozzá alapból. A tesztautóban már légrugós rendszer található, ami kanyarban észrevétlenül csökkenti az autó dőlését, az átlag feletti tömeg igazán fékezéskor érezhető, ekkor képes nagyokat bólintani.

Mercedes-Benz GLE 350d - összegezve
A Mercedes-Benz GLE 350d vitathatatlan előnyei között megtalálható a kényelem, tágas belső tér, a minőségi anyaghasználat és a méreteihez képest akár gazdaságosan működő dízelmotor. Meglepően könnyű és kellemes érzés vezetni, egyedül a szűk budapesti utcákon, parkolóházakban nehézkes vele a közlekedés, de a gyakorlat és a 360 fokos kamerarendszer a segítségedre lehet. Komolyabb off-road körülmények között nem próbáltam, de ezen autók 99%-át nem is fogják sárdagasztásra használni, nem arra való. A széles autópályákat kedveli igazán, jól megpakolva, kompromisszumoktól mentesen szolgálja ki a tehetősebb családok tagjait. Negatívumként a drága extrákat és a részemről idejét múlt műszerfalat-dizájnt említeném... bár még így is meg tudnék vele barátkozni, egye fene!Mercedes-Benz GLE 350d V6 4Matic 9G-TRONIC
- Lökettérfogat: 2 987 cm3
- Hengerek/szelepek: 6/24
- teljesítmény: 258 LE 3400/perc
- forgatónyomaték: 620 Nm 1600/perc
- /szél./mag.: 4819/1935/1796 mm
- Tengelytáv: 2915 mm
- Saját tömeg: 2100 kg
- Városi fogyasztás: 7,2 l /100 km
- Országúti fogyasztás: 5,9 l /100 km
- Vegyes fogyasztás: 6,4 l /100 km
- Tesztfogyasztás: 8,2 l /100 km
- CO2-kibocsátás: 179-169 g/km
- Végsebesség: 225 km/h
- 0-100: 7,1 s