A Mitsubishi Outlander tiszteli a hagyományokat: erőforrásai, méretei és kényelme továbbra is rabul ejthetnek bárkit, de ami legbelül fogad, az nem növésben lévő egyednek való
Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)

Előnyök
Tágas utastér
Kényelmes futás
Elégséges dízelmotor
Egyedi megjelenés
Hátrányok
Lassú multimédia
Pontatlan kormány
Csúszós automata váltó
Köszönjük a tesztautót a Magyar Autókereskedőház Zrt.-nek! - www.mahzrt.hu



Szép vagy sem az Outlander?
A tények úgy szólnak, hogy az új Outlander karosszériájának merevsége nőtt, finomabbra hangolták a futóművét és elektromos rásegítést is adtak a kormánynak. Döntse el mindenki, hogy sok-e neki ez a tengernyi króm vagy sem, elfogadná, vagy csicsásnak tartja az autó orrát!

Finomodott az Outlander beltere
A nem túl látványos megjelenéshez hasonlóan semleges belső társul. A műanyag elemek végeláthatatlan tengerében úsztam, az ergonomikus kialakítás és a díszes kormány jelentett némi örömöt, amin a bőr varrás kifejezetten igényesre sikerült, viszont a zongoralakk nem passzolt ide. Ahogy a műszerfal nagy részére sem, főleg úgy, hogy a sötét, minimálisan megjelenő faberakásról teljes mértékben elvonja a figyelmet. Használhattak volna többet a fa-utánzatból, valamivel természetesebben hatott volna az egész beltér.




Szebb korokat idéz a dízel az Outlanderben
A Mitsubishi Outlander 2,2 literes, öreguras dízelmotorja 150 lóerős és 360 Nm-es nyomatékkal van megáldva. Ennél sem több, sem kevesebb nem kell egy hasonló méretű terepjáróba, főleg úgy, hogy mind a négy kerék hajtva van. A hatfokozatú CVT automata váltó sem egy modern, gyors váltó benyomását kelti: bizony sokat csúsztat és tovább hagyja pörögni a motort erőteljesebb gyorsítás esetén. A kormány mögötti váltófülek használata szerintem teljesen felesleges egy olyan autóban, amit alapvetően nem is lehet sportosan vezetni, sőt, még öngyulladós is.

Az Outlander egy komótos autó
A Mitsubishi Outlander futóműve elöl MacPherson, hátul Multilink felfüggesztéssel rendelkezik, és nagyjából az érdekességeket el is mondtam róla. Az egész autó, ahogyan a futómű is, nyugodt közlekedésre sarkall, jól veszi az úthibákat, ügyesen siklik át rajtuk. Lakályos utazást biztosít akár hét személy számára is. Az S-AWC, vagyis az integrált vezérlőrendszer stabilitást és könnyű kezelhetőséget szavatol rossz minőségű utakon is az összekerékhajtás, a stabilitásvezérlő és a kicsúszásgátló kombinációjával.

Mitsubishi Outlander: Összegzés
A frissített Mitsubishi Outlander a 2 literes benzinessel a legolcsóbb, sőt, még összkerékhajtás nélkül is hozzá lehet jutni. A konkurenseivel szemben a nagy helykínálat lehet a legfőbb erénye, viszont az elavult megoldásaival, lassú multimédiás rendszerével és a modern extrák hiányával nem igazán a fiatalok autója. A pontatlan kormányzást kényelmes futással és biztonságot adó, stabil karosszériájával képes kompenzálni. Akinek nem egy dízelmotoros Outlander a vágya, az válassza a PHEV változatot, mely az egyik legnépszerűbb konnektorról tölthető, zöldrendszámos SUV Európában!
Mitsubishi Outlander III Facelift - 2.2 DI-D 4WD Automata
- Lökettérfogat: 2268 cm3
- Hengerek/szelepek: 4/16
- Max. teljesítmény: 150 LE 3500/perc
- Max. forgatónyomaték: 360 Nm 1500-2750/perc
- Hossz./szél.: 4695/1810 mm
- Tengelytáv: 2670 mm
- Saját tömeg: 1610 kg
- Városi fogyasztás: 6,9 l /100 km
- Országúti fogyasztás: 5,2 l /100 km
- Vegyes fogyasztás: 5,8 l /100 km
- CO2-kibocsátás: 154 g/km
- Végsebesség: 190 km/h
- 0-100: 11,6 s
- Erős Márk
- Németh Kornél