A Mitsubishi Outlander tiszteli a hagyományokat: erőforrásai, méretei és kényelme továbbra is rabul ejthetnek bárkit, de ami legbelül fogad, az nem növésben lévő egyednek való

Köszönjük a tesztautót a Magyar Autókereskedőház Zrt.-nek! - www.mahzrt.hu
A Mitsubishi Outlandert sosem lehengerlő formája miatt kedveltem. Inkább csak azért, mert Mitsubishi, amiről tudni lehet, hogy egyszerű, hasznos és strapabíró. Valójában az Outlander is egy konzervatív autó benyomását keltette mindaddig, amíg ez, a frissítésen átesett modell meg nem jelent. A forma és a dizájn ismerős lehet, hiszen ez a 2014-es párizsi autókiállításon bemutatott PHEV Concept-S tanulmányautó hasonmása.
Unalmas helyett inkább megosztó lett a megjelenése, a modern kaszabolós japán autók közül nem tűnik ki. Jó hír, hogy szinte minden elemet átrajzoltak az autón. A Dynamic Shield, azaz dinamikus pajzs formatervezési irányzat a Mitsubishi mostanában megújult modelljeinek arculatát is meghatározza, egységesre kívánják venni az Outlanderhez hasonló külső kialakítást.
Szép vagy sem az Outlander?
A tények úgy szólnak, hogy az új Outlander karosszériájának merevsége nőtt, finomabbra hangolták a futóművét és elektromos rásegítést is adtak a kormánynak. Döntse el mindenki, hogy sok-e neki ez a tengernyi króm vagy sem, elfogadná, vagy csicsásnak tartja az autó orrát!

Finomodott az Outlander beltere
A nem túl látványos megjelenéshez hasonlóan semleges belső társul. A műanyag elemek végeláthatatlan tengerében úsztam, az ergonomikus kialakítás és a díszes kormány jelentett némi örömöt, amin a bőr varrás kifejezetten igényesre sikerült, viszont a zongoralakk nem passzolt ide. Ahogy a műszerfal nagy részére sem, főleg úgy, hogy a sötét, minimálisan megjelenő faberakásról teljes mértékben elvonja a figyelmet. Használhattak volna többet a fa-utánzatból, valamivel természetesebben hatott volna az egész beltér.




Szebb korokat idéz a dízel az Outlanderben
A Mitsubishi Outlander 2,2 literes, öreguras dízelmotorja 150 lóerős és 360 Nm-es nyomatékkal van megáldva. Ennél sem több, sem kevesebb nem kell egy hasonló méretű terepjáróba, főleg úgy, hogy mind a négy kerék hajtva van. A hatfokozatú CVT automata váltó sem egy modern, gyors váltó benyomását kelti: bizony sokat csúsztat és tovább hagyja pörögni a motort erőteljesebb gyorsítás esetén. A kormány mögötti váltófülek használata szerintem teljesen felesleges egy olyan autóban, amit alapvetően nem is lehet sportosan vezetni, sőt, még öngyulladós is.

Az Outlander egy komótos autó
A Mitsubishi Outlander futóműve elöl MacPherson, hátul Multilink felfüggesztéssel rendelkezik, és nagyjából az érdekességeket el is mondtam róla. Az egész autó, ahogyan a futómű is, nyugodt közlekedésre sarkall, jól veszi az úthibákat, ügyesen siklik át rajtuk. Lakályos utazást biztosít akár hét személy számára is. Az S-AWC, vagyis az integrált vezérlőrendszer stabilitást és könnyű kezelhetőséget szavatol rossz minőségű utakon is az összekerékhajtás, a stabilitásvezérlő és a kicsúszásgátló kombinációjával.

Mitsubishi Outlander: Összegzés
A frissített Mitsubishi Outlander a 2 literes benzinessel a legolcsóbb, sőt, még összkerékhajtás nélkül is hozzá lehet jutni. A konkurenseivel szemben a nagy helykínálat lehet a legfőbb erénye, viszont az elavult megoldásaival, lassú multimédiás rendszerével és a modern extrák hiányával nem igazán a fiatalok autója. A pontatlan kormányzást kényelmes futással és biztonságot adó, stabil karosszériájával képes kompenzálni. Akinek nem egy dízelmotoros Outlander a vágya, az válassza a PHEV változatot, mely az egyik legnépszerűbb konnektorról tölthető, zöldrendszámos SUV Európában!
Mitsubishi Outlander III Facelift - 2.2 DI-D 4WD Automata
- Lökettérfogat: 2268 cm3
- Hengerek/szelepek: 4/16
- Max. teljesítmény: 150 LE 3500/perc
- Max. forgatónyomaték: 360 Nm 1500-2750/perc
- Hossz./szél.: 4695/1810 mm
- Tengelytáv: 2670 mm
- Saját tömeg: 1610 kg
- Városi fogyasztás: 6,9 l /100 km
- Országúti fogyasztás: 5,2 l /100 km
- Vegyes fogyasztás: 5,8 l /100 km
- CO2-kibocsátás: 154 g/km
- Végsebesség: 190 km/h
- 0-100: 11,6 s
- Erős Márk
- Németh Kornél