2020. április 07. | 13:07

Valakinek ez biztos túlzás, de én azért elfogadnám...

Az ABT múlt héten mutatta be az Audi RS7 Sportbacket, és most pedig előrukkoltak az RS6-R agresszív karosszériakitjével, amely rengeteg szénszálat tartalmaz a súlycsökkentés jegyében.

Mintha a gyári RS6 Avant nem lenne elég király, a német tuner cég még tudott dobni egyet a megjelenésen. Az ABT első splittert, átalakított diffúzort, sárvédőket és szoknyát is applikált a kombira. A Mercedes-AMG E63 Estate versenytársánál nem kevesebb mint 10 új külső alkatrész található, plusz a tuner saját 22 colos könnyűfém felniket szerelt alá. 

A hosszú tetővel rendelkező Audi hátulján az RS-specifikus, dupla, kettős kipufogóvégek találhatók, amelyek mögött az ABT rozsdamentes acél kipufogórendszer rejtőzik. Az állítható felfüggesztésnek köszönhetően pedig agilisabb lett a bódé.

Hasonlóan a fentebb említett RS7 Sportbackhez, ebben is egy dupla turbós, 4,0 literes, V8-as dolgozik, ami 730 lóerőt és 920 Nm nyomatékot ad le és a teljesítmény növekedésnek köszönhetően 3,2 másodperc alatt 100-on van és meg sem áll 320 km/óráig.

Ezzel szemben a szériamodell „csupán” 591 lóerőt és 800 Nm-t generál. A 100 km/órás tempót 3,6 másodperc alatt éri el, a maximális sebessége nem kevesebb mint 305 km/óra. Ezek nem is rossz számok egy több mint 2 tonnás családi kombitól. Az ABT frissítéseivel pedig már-már megérdemelné a szuperautó státuszt.

Az ABT Sportsline mindössze 125 darabot készít az RS6-R Avantból, mondjuk nem is olcsó, mivel a csomagot 69 900 euróért, vagyis több mint 25 millióért kínálja a tuner cég.